Skapade svar

Visar 12 inlägg - 2,497 till 2,508 (av 5,693 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Du behöver inte be om ursäkt. Vi är nog lite smått knäppa i skallen båda två. 🙂 🙂 🙂

    Jag väntar på ett “Familjebevis” från skatteverket som behövs till den fonden Jag ska söka. Har samlat i hop en hel hög filer med deklaration, hyra och sådant som dom vill ha. Det är massor av jobb men det kan löna sig. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Förr i tiden var det nog en uppskattning. Räkna ut hur långt det är till en plats och mäta tiden. Men nu finns det ju gps och det går säkert att räkna ut hastigheten. Har ingen aning om det finns knop-mätare. Men Jag har för mig att en knop är 1852 meter på en timme.

    Har ingen aning om man kör. Tror det är den som styr som kör. Dom andra åker. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Och Jag sitter här med min skalle. Försöker dricka mycket. Åt precis lite frukost. Men Jag känner mig också trött och tung.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Det är bara en röd lysdiod som lyser när den laddas. Den tänder sig när den står i solen.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jag får lägga den på balkongen någon dag och se om den klarar av att ladda mobilen helt och hållet. Det står att det kan ta hela dagen. Det finns ingen indikator för batteriet på radion, men man kan ju kolla laddningen på mobilen.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Länk 🙂

    Den är liten och lätt att ha med sig.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Jag håller mig still och väntar på att skallen ska bli bra.

    Har använt nödradion som Jag beställde för flera månader sedan. Batteriet tog slut nu i morse. Använde veven en stund för att se om det fungerade och det gick bra. Men man får veva väldigt länge för att det ska bli någon ström där. Och nu står den med usb-laddaren på. Har provat att ladda mobilen med den också. Det blir några tio tals procent ström innan batterierna har jämnat ut sig. Ska prova att ladda med solcellen också vid något tillfälle.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Go Mörra? 🙂

    Du skulle ju kunna prova med några motstånd i serie? Bara en tanke alltså.

    Vaknade mitt i natten. Vet inte vad det var för oljud Jag hörde eller vad som störde min sömn. Och så fick Jag huvudvärk, tappade synen. Tog några värktabletter och nu sitter Jag här.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    A, ha det var dom där små fläktarna ja. Fina skarvar du har fixat till den. 🙂

    Nu är det läggdags. Natti Natti 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Vad häftigt. 🙂 Du fixar nog ner ljudet på den, tror Jag.

    XP-datorn låter mest av alla datorer här och det är inte mycket den låter. Tror det är processorfläkten och grafikkortet som låter mest.

    Nu väntar Jag på boendestödet. 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Precis. 🙂 Och dom hinner nog uppdatera programmet en del innan år 2025.

    som svar på: Passar Jag in här?
    Trådstartaren

    Det blir många uppdateringar att spara. Kanske det går bra med den här. Länk Har en äldre version av den i xp-datorn och den fungerar där utan problem. Man kan göra en cd eller usb med alla uppdateringar som en säkerhetskopia. 🙂 Det finns säkert fler program som gör samma sak.

Visar 12 inlägg - 2,497 till 2,508 (av 5,693 totalt)
0