Skapade svar

Visar 12 inlägg - 4,645 till 4,656 (av 5,637 totalt)
0
  • som svar på: Passar Jag in här?

    Sitter här och middag. Sen skall jag lägga mig, ett par timmar. Ska bli gött att stänga av lite. Men sen blir det väl ännu lite lustigare, när jag vaknar (det brukar det bli). Ska i alla fall sanera mig, sen. Och sen brukar det bli en trevligare tillvaro, och med kaffet.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Då skulle jag nog gissa att det handlar mer om värmeproblem, att processorn går varm. Än att det handlar om någon inställning i BIOS, eller glapp i någon av kablarna. Och den där fjärde fastsättnings-konstruktionen på kylaren som inte sitter som den skall, är kanske orsaken. Och, dålig gammal kylpasta.

    Jo, så är det på min kylare också, med de färgerna på ledarna. Jag svamlade ju igår om tre ledare (som det ofta är), men det är ju fyra till den där fläkten till denna typ av kylare.

    Hoppas det går bra med vaktmästaren, och fixandet av kylskåpet.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ööh… 🙂

    Jo, det kommer jag ihåg, att du berättade, om att du råkade tappa ett paket frysta hamburgare.

    Den där processorfläkten, förresten, är det så att den rusar direkt när datorn startar, eller är det efter ett tag då datorn varit igång? Sen såg jag igår när jag spanade på min kylare, att där ju var fyra ledare till fläkten; är det fyra till din med?

    som svar på: Passar Jag in här?

    God Morgon.

    Har sovit lite dåligt. Är inget vidare pigg.

    Hur har du haft det inatt?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jaha, det är bäst att vara medlem, där på “Apotek Hjärtat”, då vet jag.

    Tack tack. Ville liksom bara visa, om man säger. Dock, långt ifrån någon expert. Men jag gillar att dra ethernetkablar i taket 🙂

    Själv ska jag ta och ge mig iväg in till Ica, på cykeln.

    Natti Natti.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Det där “Apotek Hjärtat”, det har jag aldrig handlat på. Det skall jag kolla upp någon gång.

    Fixade med en bild på ett av ställena där jag har ethernetkablar i taket, som ett litet exempel , så att du får se vad jag pladdrat om tidigare 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Precis, det var lite förvånande. Sen har det blivit att jag spanat runt lite smått, där på Apotea, och de har faktiskt ganska så mycket annat också som man kan bli lite förvånad över att det finns där. Och det har nu för tiden också blivit att jag ofta spanar där när jag är på jakt efter något, med tanken “Vem vet, det kanske finns där.”. Gissar att Apotea har kommit att bli väldigt populärt ställe att handla på, i jämförelse med Apoteket. Och att de nu under senare tid också breddat sitt sortiment en hel del, så att de kan bli ännu mer populära, gissar jag. En annan sådan där sak, som är bra med Apotea, är att det är smidigt att betala. Och att det sedan går fort med leveransen, som jag dessutom får hit till postboxen i svalen (genom “Early Bird”).

    som svar på: Passar Jag in här?

    Jo, misstänkte det 🙂 Det där kan eventuellt vara en anledning till att fläkten rusar, att en av de fyra vreden sitter löst. Då blir det nog inte riktig anliggning för kylflänsen mot processorn, och fläkten kompenserar genom att jobba på allt vad den kan när processorn rapporterar att den går varm (gissar jag). Nå, de där vreden de skall man vrida ett kvarts varv motsols, med ett litet tryck nedåt, med en större spårskruvmejsel; om inte jag minns fel.

    För inte så länge sedan så köpte jag ett paket med fem CR2032 hos Apotea, vilket inte var speciellt väntat att hitta där. Men de var billiga och likt NetOnNet är där fraktfritt. Kollade nu igen, och de hade ett paket med bara ett CR2032 , med tanke då på din “nya” dator.

    Och ja, en jättegod idé att fota hur allt satt ihop innan man tar isär. Det brukar jag också göra. Det är liksom bäst så 🙂

    som svar på: Passar Jag in här?

    Ja men visst är det så, så lätt det är att man glömmer. Väldigt lätt, tycker jag.

    Jo, jättebra det där med att ha isär allt och göra rent, och också liksom kolla lite närmre på allt.

    Hade en sådan där processorkylare liggandes, som jag tänkte på när du nämnde “fyra sådana där vridbara saker av plast runt fläkten”, och fixade med en bild på den . År det en liknande som sitter där i datorn?

    som svar på: Passar Jag in här?

    Det låter jättebra 🙂

    Kanske också att du skulle skruva loss PSU, och göra rent från damm och annan skit; det brukar vara väldigt illa därinne ibland, i främst datorer som man hittat (som du säkert vet).

    Kollade just hos NetOnNet efter kylpasta . Det är väl knappast den bästa, men till hyggligt bra pris och utan frakt i alla fall.

    Sen du vet ProduKey va, med tanke på att hitta “produktnyckeln”.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Uppe igen. Känner mig en del jobbig, och har lite svårt att tänka. Så ursäkta att mina tankar/meningar inte är så väldigt genomtänkta, och lite kortfattade. Nåväl 🙂

    Roligt att höra att den gick igång, datorn. Och roligt att höra att det var XP, lite som du ville ha (vad jag förstår).

    Sen det där med att processor-fläkten rusar i varv. Det kan mycket väl vara att det är dålig kylning mot processorn och att det behövs ny kylpasta (vilket ju egentligen behövs kollas ändå, och bytas ut). Eller kanske att den tredje ledaren på kabeln till fläkten är av eller har dålig kontakt (som du misstänker). Men kanske också att det kan vara någon inställning i BIOS, vilket jag nog gissar på lite mer. Kanske att du skulle byta det där batteriet (CR2032), och göra en återställning till fabriksinställningarna, för att sen gå igenom inställningarna, där i BIOS.

    Sen, de där fyra vridbara fastsättnings-arrangemangen för processorkylaren, de tror jag att jag kan se lite framför mig. Och jag håller med dig, de är lite luriga att få loss (om det är dem jag tänker på). Jag brukar ha en större spårskruvmejsel att vrida där på toppen av dem, samtidigt som jag trycker smått nedåt. Men vilket håll att vrida åt, det kommer jag inte ihåg nu. Men det där löser sig. Ska kolla här om jag har en sådan kylare liggande.

    Jo, det tycker jag absolut, att du skall våga dig på att fixa den. Och jag hjälper gärna till.

    som svar på: Passar Jag in här?

    Gissar att du plockar med “nya” datorn 🙂 Hoppas det går bra?

    Har nyss ätit är, och tänkte lägga mig ett par timmar.

Visar 12 inlägg - 4,645 till 4,656 (av 5,637 totalt)
0