Hem > Forum > Hopplöshet > Tänker suicida tankar

Tänker suicida tankar

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 16 totalt)
15
  • Avatar

    för någon dag sedan hade jag ett mindre bråk ..igen med min särbo. Jag förlorade kontrollen och bad henne dra åt helvete och rusade ut ur lägenheten.. nu är det så att jag älskar min särbo.. även om vi har våra dåliga dagar.. men det har blivit som en ond cirkel.. har känner henne i ca 10år.. de senaste åren har vi varit ett par.. tyvärr har vi ofta en dålig kommunikation..har nått en punkt nu när jag inte orkar  mer.  Har i stort sett gett upp.. är där känslig .. för mycket hjärta och för lite logisk hjärna..så ikväll hade jag tänkt att avsluta mitt liv…om jag ens vet hur . Eller om jag ens kan.. tycker nog synd om mig själv… Kan ej leva utan henne eller med henne.. 

     

    RR

    Avatar

    Hur mår du? Dessa känslor kommer inte vara kvar för evigt. Jag har precis avslutat en relation med en person jag älskar, och det gör så himla ont. Men du och jag kommer klara oss ur det här!

    Avatar
    Trådstartaren

    Mår mycket dåligt.. Önskar att jag hade mod o kraft att ringa eller skicka ett sms… Till denna person.. Som säkert åxå undrar hur det blev så här

    RR

    Avatar

    Mår mycket dåligt.. Önskar att jag hade mod o kraft att ringa eller skicka ett sms… Till denna person.. Som säkert åxå undrar hur det blev så här RR

    Har ni känt varandra i 10 år så vet hon säkert att allt är mer komplicerat än det kan verka vara. Tycker du ska vara ärlig med att du har det tufft just nu, och att du har gjort saker som du ångrat. Ni verkar finnas där för varandra även när det blir tufft. Men finns det någon annan du kan tala med, om situationen du är i just nu?

    Avatar
    Trådstartaren

    Finns ingen jag orkar tala med just nu tänker mer på hur folk ser på mig om de hittar mig nerbajsad i sängen och hur de får städa efter mig ..jag vet hur det är.. jobbar inom äldreomsorgen.. det gör hon åxå. Dessutom på samma företag

     

     

    Avatar
    Trådstartaren

    Hur hanterar du din separation

    Avatar

    Det är inte värt att ta sitt eget liv på grund av någon annan. Jag försökte göra det för fyra veckor sedan då jag har blivit dumpad och hon har gått tillbaka till sitt ex. Min chef hittade mig hemma och jag togs till akutvården.

    Jag känner igen det du säger att du inte vill bli hittad nerbajsad. Det ville inte jag heller. Däremot hade jag kissat ner soffan.

    Men jag ångrar mig djupt att jag gjorde ett suicidförsök. Jag valde att vara öppen med det och pratat om det och det har varit min räddning. För annars hade jag gjort det igen. Det finns troligtvis någon runt dig som du kan prata med. Gäller bara att våga. Eller våga ring psykakuten och lägg in dig.

    Det är en sån kraft i att bestämma att det inte är värt att ta sitt liv. Gör inte som jag!

    Avatar
    Trådstartaren

    Du kanske har rätt.. Jag överdoserade inatt.. Ångrade mig.. Kräktes upp allt.. Tyvärr hade anhöriga redan hunnit ringa polisen.. Dumt nog hade jag skickat ett sms om mitt tillstånd till mina barns mamma o  en kollega.. Dessutom hade de kontaktat min särbo.. Vilken soppa jag har skapat..

    Avatar
    Trådstartaren

    Åkte mot psyket.. Men vände hem.. Där väntade ytterligare en surprise.. Polisbil utanför området.. Hade inte svarat på deras samtal eller sms.. De försökte kontakta mig från hemligt nummer.. Brukar inte svara då.

    Avatar

    Jag skapade också en jävla soppa. Men det var det som räddade mig. Och du ska komma ihåg att du räddade dig själv genom att kräkas och skicka sms. Låt andra hjälpa dig nu! Jag har varit där du är för bara fyra veckor sedan. Och nu har jag lust och vilja att leva. Och att må bra i mig själv. Dit kan du också komma om du bara tillåter det.

    All styrka till dig! Du är värd kärlek och att få leva!!

    Avatar

    Om du vill prata så får du mer än gärna skicka ett mail till mig [email protected].

     

    Avatar
    Trådstartaren

    Tack Red

    Nu väntar bara nervöst på att jobba om nån dag.. Att ta hand om människor när man själv inte känner sig som en människa just nu

    Kan bli så att jag måste ta ledigt tills jag reflekterat och bearbetat

    Känns inge vidare att se kollegor i ansiktet nu

    känner jag för att själv medicinera bort min panik och ångest

    Vilket ju är fel. Det vet jag. Alkohol hjälper bara vid förtäring sen vaknar man på morgonen och problemen står kvar

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 16 totalt)
15

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.