Hem > Forum > Livet kan skava > Sexuellt övergrepp?

Sexuellt övergrepp?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 23 totalt)
22
  • Var hos en nära vän och vi drack ganska mycket. På natten gick vi och la oss och jag somnade fort, inte han. Jag vaknade nån gång senare under natten till av att han hade dragit ner mina trosor och tog på mig “fram och bak” därnere. Jag somnade om men vaknade till igen och märkte att han fortfarande gjorde så och mer och mer, han stoppade in fingrarna i mig och gjorde det ganska länge. Han tog även kort på mig och när han hade fingrarna i mig. Försökte vända mig för att få in kuken i mig. Han runkade och kom.

    Jag sa inte nej även när jag vaknat till, låg bara stilla. En liknande sak men inte lika mycket hände för cirka 2 månader sen. Att jag vaknade av att han dragit ner trosorna och tog på mig, då gick jag ut ur sovrummet och la mig på soffan.

    Jag har för länge sen sagt att “det är bara o komma in” som att jag tyckte att det var okej om han gör nåt sexuellt på mig när jag sover, alltså jag sa inte så på natten men nån gång när vi pratat om det. Fattar inte varför jag ens sagt så men tänker på om det här då är ett övergrepp eller om jag bara inte varit tydlig med mina gränser och pratat med honom.

    Dessutom måste jag ta ställning till om vi ska fortsatt kontakt och jag vet inte.

    Avatar

    Jag tycker inte det låter normalt under några omständigheter över huvud taget att ha sex med någon som ligger och sover. Oavsett vad någon kan ha sagt om sex i ett vaket tillstånd kan det knappast anses som något normalt att göra på det sättet. Vad är den här kompisen för person egentligen om man får fråga? Blir hemskt illa berörd å dina vägnar att du varit utsatt för detta. Skulle personligen bli helt chockad om en sk. kompis gjorde så emot mig.

     

    Trådstartaren

    Jag tycker inte det låter normalt under några omständigheter över huvud taget att ha sex med någon som ligger och sover. Oavsett vad någon kan ha sagt om sex i ett vaket tillstånd kan det knappast anses som något normalt att göra på det sättet. Vad är den här kompisen för person egentligen om man får fråga? Blir hemskt illa berörd å dina vägnar att du varit utsatt för detta. Skulle personligen bli helt chockad om en sk. kompis gjorde så emot mig.

    Tack. Ja det känns som ett övergrepp, det är så jag upplever det. Sen tycker jag det är värre för att det är andra gången nåt liknande sker och han sa att det inte skulle hända igen efter första gången, men så hände det värre den här gången. Oavsett några omständigheter så är det ju såhär och jag svårt att se framför mig att vi kan fortsätta umgås nu, tyvärr. Vad skickar det för signaler till mig själv och honom om vi skulle göra det liksom..

    Ja jag vet inte vad jag ska svara på vad han är för person men helt ärligt kan jag verkligen säga att saker inte är svart eller vitt, han är en omtänksam, snäll person som jag umgåtts mkt med och kommit väldigt nära. Han är nog arg och besviken på mig att vi inte blivit ihop eftersom han varit kär i mig men det ursäktar ju inte det han gjort.

    Avatar

    Det låter ju som att han har något underliggande problem som behöver tas tag i. Oavsett om han är omtänksam och en fantastisk person i nyktert tillstånd kan du ju inte vara så friskt att begå sexuella övergrepp på sin kompis. Men jag förstår vad du menar med att det inte är svart eller vitt, att det liksom inte precis växer horn i pannan på killen, och att han har fina sidor också. Men visst är det något stört i att göra såhär bara för att man vill egentligen kanske vara ihop med sin kompis. Förstår om du väljer att ta avstånd. Det har jag också gjort. Jag hade även skällt ut personen ifråga och varit rasande. Skönt att du verkar ta det med lite mer ro.

     

    Trådstartaren

    Jag vet inte om jag tar det med ro eller om det är bra att jag inte är rasande. Det är väl mest att det här är min bästa vän jag skriver om och jag är ledsen att han gjort såhär men även över att förlora honom. Kanske låter konstigt. Men jag är verkligen ledsen över det med, det känns overkligt och otryggt. Han var ju den som ställde upp för mig, vi hördes ofta, jag var alltid välkommen till honom, vi gjorde saker ihop, vi pratade och skrattade. Jag är ganska ensam i övrigt och har svårt att bygga relationer överlag så nu kommer jag bli mer ensam.

    Avatar

    Kan du prata med honom om det här och be honom söka professionell hjälp? Det skulle kanske kunna rädda eran vänskap och att han kommer till insikt hur han har skadat dig? Jag får lite flashbacks från en tidigare period i mitt liv där jag varit i ett sammanhang där män vid upprepade tillfällen våldtog tjejer som sov/var berusade och jag minns mycket väl hur normaliserat det var i deras värld att göra så. Därför kanske jag reagerar på ett annat sätt än vad du gör i det här. Inget är förstås fel utan vi ser det nog utifrån olika perspektiv och vinklar. Mitt tips är hur som helst att som bästa vän se till så kompisen får adekvat vård. Såhär kan han ju inte göra eller utsätta fler kvinnor för framöver. Det måste ju få ett ordentligt slut.

    Hej! Har läst igenom hela tråden, och först och främst vill jag säga att jag är hemskt ledsen att du har varit med om detta! Trots att det är din bästavän ger inte det honom rätten att göra dessa övergrepp på dig när du sover, eftersom du är inte kapabel till att varken säga JA eller NEJ. Jag kan förstå att du är rädd för att säga ifrån och sätta gränser, men så som du beskriver det så låter det som om det kan bli värre det som han utsätter dig för. Er relation är viktig för dig och för honom, men i dessa stunder är det ingen hälsosam relation, för någon av er.

    Som Red Simyua skriver så är ett förslag att prata med honom om professionell hjälp till honom, men även till dig, du ska absolut inte behöva gå runt med detta själv. Det är tunga saker att bära på.

    Jag skickar styrkekramar och kärlek!

    Trådstartaren

    Hej! Har läst igenom hela tråden, och först och främst vill jag säga att jag är hemskt ledsen att du har varit med om detta! Trots att det är din bästavän ger inte det honom rätten att göra dessa övergrepp på dig när du sover, eftersom du är inte kapabel till att varken säga JA eller NEJ. Jag kan förstå att du är rädd för att säga ifrån och sätta gränser, men så som du beskriver det så låter det som om det kan bli värre det som han utsätter dig för. Er relation är viktig för dig och för honom, men i dessa stunder är det ingen hälsosam relation, för någon av er. Som Red Simyua skriver så är ett förslag att prata med honom om professionell hjälp till honom, men även till dig, du ska absolut inte behöva gå runt med detta själv. Det är tunga saker att bära på. Jag skickar styrkekramar och kärlek!

    Hej!

    Tack för din uppmuntran. Jag o vännen hördes inte på en vecka och sen sågs vi, och sen har han hört av sig en del och nu sen igår jag med. Det är väldigt svårt att hålla fast vid att inte höras och inte ha det “som vanligt” även om det inte känns som vanligt. Känns som det också finns en risk att jag gör nåt dumt bara för att såra honom tillbaka. Inget bra. Vi borde egentligen ha ett längre uppehåll eller liknande för det känns som att det han gjorde förtjänar en större konsekvens än att man pratar om det och har ett kort uppehåll.

    Har du pratat med honom om att prata med någon utomstående om allt?

    har du själv pratat med någon utomstående?

    Försök inte övertänka och analysera hela situationen, saker du kan gör annorlunda eller liknande, det kommer inte hjälpa dig eller någon annan. Försök bara göra det som du mår bäst av, även om det kan kännas jobbigt i stunden för att göra saker, men försök ändå göra dem.

    Trådstartaren

    Nej jag har inte pratat med honom om att prata med nån och har inte pratat med nån om det irl.

    Skulle du inte vilja prata med någon om vad du har varit med om? Det kan vara en vän eller någon annan som du känner förtroende för.  Du kan såklart prata här eller med mig personligen.

    Trådstartaren

    Skulle du inte vilja prata med någon om vad du har varit med om? Det kan vara en vän eller någon annan som du känner förtroende för. Du kan såklart prata här eller med mig personligen.

    Jo för att bolla tankar iaf. Jag har bara en vän o min mamma men de blir det svårt och prata med för jag är orolig att de bara skulle prata om polisanmälan vilket jag inte vill diskutera.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 23 totalt)
22

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.