Hem > Forum > Livet > Jag skulle inte leva 2024

Jag skulle inte leva 2024

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
3
  • Jag skulle begått självmord igår. Men jag gjorde det inte. Varför? Jag vet helt ärligt inte. Jag ligger och gråter nu. Livet är så meningslöst. Men ändå kunde jag inte förmå mig att begå självmord igår som så länge planerat. 31/12 2023. Då skulle alla kunnat börja det nya året utan mig. Men jag lever nu. Och jag ångrar att jag inte försökte dö. Vad är det som stoppar mig? Jag vet inte. Är jag för feg? Jag vet inte. Det enda jag vet är att livet är helt jävla meningslöst.
    Skrev denna dikt precis

    Nytt år

    Nytt jag

    Fast vänta

    Nytt år

    Finns jag kvar?

    Jag är fortfarande här

    Men jag vet inte hur länge till mina axlar bär

    Jag håller på att falla isär

    När ska jag sluta leva i denna misär?

    Jag skulle inte uppleva 2024

    Men jag tar nu ett steg in i 24, skör som en myra

    Kanske lyckas jag fånga lyra

    Så att tankarna slutar pyra

    Hur länge till orkar jag?

    När ska natten bli till dag?

    När ska jag och min hjärna spela i samma lag?

    Jag har kämpat ett bra tag

    När ska jag hitta tillbaka till mitt gamla jag?

    Jag skulle begått självmord igår. Men jag gjorde det inte. Varför? Jag vet helt ärligt inte. Jag ligger och gråter nu. Livet är så meningslöst. Men ändå kunde jag inte förmå mig att begå självmord igår som så länge planerat. 31/12 2023. Då skulle alla kunnat börja det nya året utan mig. Men jag lever nu. Och jag ångrar att jag inte försökte dö. Vad är det som stoppar mig? Jag vet inte. Är jag för feg? Jag vet inte. Det enda jag vet är att livet är helt jävla meningslöst. Skrev denna dikt precis Nytt år Nytt jag Fast vänta Nytt år Finns jag kvar? Jag är fortfarande här Men jag vet inte hur länge till mina axlar bär Jag håller på att falla isär När ska jag sluta leva i denna misär? Jag skulle inte uppleva 2024 Men jag tar nu ett steg in i 24, skör som en myra Kanske lyckas jag fånga lyra Så att tankarna slutar pyra Hur länge till orkar jag? När ska natten bli till dag? När ska jag och min hjärna spela i samma lag? Jag har kämpat ett bra tag När ska jag hitta tillbaka till mitt gamla jag?

    Jag är glad för att du valde att fortsätta leva. Det kan bli bättre och det finns mycket i livet som är värt att kämpa för även om det kan vara svårt att se det just nu när du mår såhär dåligt. Fortsätt kämpa, du är på rätt väg.

    Var rädd om dig! ❤️

    Det kommer bli bättre, livet kommer kännas ljusare även om det kanske inte känns så just nu.

    Bra att du fortsätter kämpa. Du är stark, du kommer ta dig igenom detta. <3

    Du är verkligen INTE feg. Du är stark! Du valde att fortsätta att kämpa. Du valde att ge dig själv och ditt liv en chans till. För det krävs det både styrka och mod.

    Du gjorde inte det för djupt inom dig finns det en känsla att livet är något dyrbart, något att hålla sig fäst vid och vara mycket rädd om. Någonstans inom dig finns det både tro och hopp om att saker och ting kan förändras till det bättre och du har både styrkan och modet att se till att det bli så. Släpp aldrig taget om denna tro och hopp!

    Detta mörker som du upplever har varken kommit från ingenstans eller plötsligt, liksom dagen inte blir till natt utan skymningen. Men precis som den mörkaste natten alltid blir till dag efter gryningen kan också ditt mörker blir till ljus om du tänder ljuset i ditt hjärta med all kärlek som du är kapabel att utstråla, först gentemot dig själv och sedan gentemot människorna runt omkring dig.

    Var rädd om dig <3

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
3

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.