.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4
  • .

    Trådstartaren

    Klarar fan det min k.p inte klarar! Hur får sånna fortsätta jobba? Man har inte för skojs skull.

    Du ringer inte heller! Ja jag sluta när ni inte inser värdet i! Ändå pratar alla om planering?

    Jag är fan kontaktpersonen!

    Klarar fan det min k.p inte klarar! Hur får sånna fortsätta jobba? Man har inte för skojs skull. Du ringer inte heller! Ja jag sluta när ni inte inser värdet i! Ändå pratar alla om planering? Jag är fan kontaktpersonen!

    Tyvärr är det ofta så, att man kan mer än den som ska hjälpa en, och det är fan skrattretande! Jag skulle kunna ge många exempel på mina egna erfarenheter, men jag kan ju nämna att jag en gång hade en LSS-handläggare som uppenbarligen själv hade någon form av förståndshandikapp (som aldrig upptäcks av någon, får jag anta!) Hon dök inte upp på SIP-möten, alla satt där och var asförbannade. Min övervakare ringde till henne och då var hon på ett annat möte någon helt annanstans! En kollega till mig hade också henne som handläggare, och han berättade att hon ofta glömde bort tider, inte dök upp på möten osv. Varje gång hon skulle anteckna vad som sades på våra möten så satt hon och suddade, fyllde i bokstäver och sånt, så det tog evigheter för henne att skriva en rad! Jag ville byta ut henne, men fick inte för hennes chef. Själv såg hon ut som en fågelholk och var helt oförstående till varför folk blev förbannade! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta över att HON skulle hjälpa MIG, och inte tvärtom. Alla mina andra kontakter tyckte detsamma. Långt senare hade tydligen hennes chefer fattat och reagerat, och jag fick veta att hon “har fått andra arbetsuppgifter”, som det hette. Hmm.. Helt otroligt vilka miffon de anställer till att se till folks behov!!

    Jag förstår att du är arg! Har du uttryckt för ansvarig hur du känner? Eller är det meningslöst? De är ju väldigt ofta ovilliga att ta till sig att deras anställda är inkompetenta, hur många som än klagar!

    Trådstartaren

    ..ja.. han själv säger bara: är du inte glad bli hämtad i bil?” Yes skönt men Nja inget egentligt behov av det, vi är knappt i stan. Saknar besöka visa ställen i Stockholm city.

     

    Uhm, varför får inte alla bara pengar för att träffas prata? Är det så enkelt bli kontaktperson?

     

    ..och handläggare bara) rycker på axlarna:

    jag trodde det var bra”

    Utan att man pratat med varann på riktigt? Uhm.

    Trådstartaren

    Hur din dag? Natt?

    Lyssnar på musik, kollar youtube tills man måste sova, morgontimmar ibland, så mycket man vill i livet, men inte ensam, andra nöjda med

     

    Var på Stadsmission secondhand igår, glad plånbok inget handlat, sen Stadium outlet, dãr fann jag liggunderlag, hoppas komma iväg på längre promenad träffar i skog igen med övernattning oavsett väder, vill trãffa sånna.

     

    Var i Kolmården på Nyårsafton med en vän, ej djurparken utan området. Var trevligt! Mycket att se!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.