Hem > Forum > Depression > Sverige 2021

Sverige 2021

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4
  • Avatar

    Bli Utnyttjad, jobba arslet av dig på heltid för inga pengar alls i 6 månader, idioterna i samhället kallar det “arbetsträning”, jävla svin är dom. 1500 till mat för varje månad, vilket motsvarar 56 kr per dag, lyxigt eller hur?, tänk då på också att jag jobbar mellan 07:30-17:00 varje vardag.

    Nå en punkt där självmord är högsta önskan, för samtliga svin utnyttjar dig.

    Svinen mestadels överklass kärringar som har en valnöt som hjärna åker på lyxiga semestrar  och samtidigt står du där och jobbar arslet av dig.

    Käringarna, eller för den delen också Stefan fucking Löfven jävla regering bryr sig inte ett JÄVLA PISS om du som person mår psykiskt, eller om du hoppar framför tåget imorgon.

    Välkommen till Sverige, 2021.

    Avatar

    Jag håller med dig om att det är så märkligt att bara för att det är “arbetsträning” så ska man plötsligt bli slavavlönad. Låter hemskt hur du blir utnyttjad. Påminner om när jag en gång tänkte jag skulle arbeta lite på annat sätt pga. en muskelsjukdom jag har. Då fick jag veta att jag skulle tjäna typ 42 kr i timmen. Det var skrattretande och förnedrande. Kände direkt att varför skulle jag gå ner flera hundra procent i lön bara för att man kallade det för någon form av “hjälp”. Kommer ihåg att de på arbetsförmedlingen och försäkringskassan trodde på rehabilitering för min del. Att jag skulle bli bättre med åren. Det var så lustigt att lyssna på deras “logik” (ett tag var jag även rejält upprörd) att jag givetvis aldrig mer satte min fot där, utan fortsatte på eget sätt istället med “normal lön” och kanske lite mer värdighet i ryggen.

    Är du tvingad att fortsätta jobba på det här underliga sättet?

    Avatar
    Trådstartaren

    Jag är inte tvingad till att fortsätta där, men vad ska göra då?. Dom flesta arbetet vill att man ska ha körkort.

     

    Avatar

    Ok. Vet inte vilken bransch du arbetar inom. Restaurangbranschen brukar inte kräva körkort och de skriker efter personal just nu pga. pandemin, och att så många tidigare arbetare där hittat andra branscher att vara verksamma i. Beroende på vilken ort du bor i kan det t ex finnas bemanningsföretag att höra av sig till. Har man ingen erfarenhet kan man t ex börja i disken och sedan arbeta sig uppåt om man är intresserad. På intervjuer brukar de kolla efter om man har en bra samarbetsförmåga och en tjysst attityd <3

    Håller med dig fullständigt. Hela landet har blivit fullständigt sjuka av girighet.

    Så fort man hamnar under den kollektivt överenskomna tröskelvärdet i intelligens är man körd. Utsorterad av bemanningsfirmor till slavarbete. Utstött från allt socialt umgänge. Medan den högskoleutbildade padel spelande överklassen står hårt solbrända och fnittrar åt en. Fullständigt sysslolösa men ändå full månadslön. För dem har gått i högskola och förtjänar det.

    Eller ännu värre när värstingarna man gått i skolan med som sket i allt och bara va ute och slogs och snodde bilar. En del av dem är smarta. Och vips är dem befodrade till skoningslösa chefer.

    Nä. Det är inte oss det är något fel på. Det är inte vi som är deprimerade för vi inte älskar att jobba 16 timmar om dagen. Det behövs en diagnos på den ruttna överklassen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.