Hem > Forum > Depression > Hjälp – Försöker söka vård på 1177

Hjälp – Försöker söka vård på 1177

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
9
  • Jag försöker söka vård via 1177 digitala vård där man får svara på frågor och till slut chatta med någon. Men om jag väljer alternativet att jag har planer att ta mitt liv, kommer de ringa polisen eller psyk på mig? För det vill jag inte.

    Trådstartaren

    Ingen som vet?

    Hej,

    Nej det kommer de inte att göra. Bra gjort av dig att du söker hjälp. Hoppas du mår bättre snart.

    Ge inte upp, det kommer vända och du kommer må bra. Det finns bra hjälp att få och nu har du tagit första steget. Det kommer bli bra.

    Trådstartaren

    Hej, Nej det kommer de inte att göra. Bra gjort av dig att du söker hjälp. Hoppas du mår bättre snart. Ge inte upp, det kommer vända och du kommer må bra. Det finns bra hjälp att få och nu har du tagit första steget. Det kommer bli bra.

    Är du säker på att de inte gör det?

    Tack för uppmuntran.

    Jag kan inte säga att jag är helt säker eftersom det säkert kan skilja lite i vilken region man bor. Troligtvis kommer de att erbjuda en samtalskontakt med kurator/psykolog. Jag tror att det är bra om du berättar precis som det är så de får veta hur dåligt du mår och kan ge dig rätt hjälp.

    Trådstartaren

    Jag kan inte säga att jag är helt säker eftersom det säkert kan skilja lite i vilken region man bor. Troligtvis kommer de att erbjuda en samtalskontakt med kurator/psykolog. Jag tror att det är bra om du berättar precis som det är så de får veta hur dåligt du mår och kan ge dig rätt hjälp.

    Vet inte om jag vågar nu…

    Vet inte om jag vågar nu…

    Det var inte meningen att göra dig osäker. Du kan ju annars kontakta din vårdcentral via 1177.se, det går att skriva ett meddelande. Förklara hur du mår och att du känner dig deprimerad, om du vill kan du låta bli att berätta om självmordstankarna så länge. De kommer förmodligen erbjuda en kontakt med kurator på vårdcentralen. Om du tackar ja till det så kan du ju boka en tid och prata lite och beroende på hur du tycker det känns under samtalet så kan du bestämma då vad du berättar. Det är ett alternativ till hur du kan söka hjälp.

    Om du skulle känna för att skriva av dig lite finns det människor här som bryr sig om dig och ditt välmående. Starkt av dig att söka hjälp. Fortsätta att kämpa för dig! Du är värd både kärlek och lycka.

    Trådstartaren

    Det var inte meningen att göra dig osäker. Du kan ju annars kontakta din vårdcentral via 1177.se, det går att skriva ett meddelande. Förklara hur du mår och att du känner dig deprimerad, om du vill kan du låta bli att berätta om självmordstankarna så länge. De kommer förmodligen erbjuda en kontakt med kurator på vårdcentralen. Om du tackar ja till det så kan du ju boka en tid och prata lite och beroende på hur du tycker det känns under samtalet så kan du bestämma då vad du berättar. Det är ett alternativ till hur du kan söka hjälp.

    Tyvärr säger de bara att man ska ringa om man försöker söka vård på så vis. Och jag har väldigt svårt med att ringa. Det är därför jag vill använda deras digitala tjänst. Jag får väl ljuga helt enkelt och välja alternativet att jag inte har självmordsplaner.

    Trådstartaren

    Om du skulle känna för att skriva av dig lite finns det människor här som bryr sig om dig och ditt välmående. Starkt av dig att söka hjälp. Fortsätta att kämpa för dig! Du är värd både kärlek och lycka.

    Tack så mycket.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
9

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.