Hem > Forum > Depression > Känslor

Känslor

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Varför känner man som man håller på att explodera till och från bara för att barnen inte gör som jag har tänkt mig.

    Stannar upp och gör ingenting när jag känner detta och låter känslan bara, får vara där samtidigt som jag bara vill skrika på barnen.

     

    Mår så jävla dåligt just nu.

    Har post covid som gör att de jag skulle vilja göra går ej.

    Skulle vilja kasta mig upp på min cykel och bara cykla ut i skogen och få bara skrika rakt ut alla mina känslor skulle må bättre av att få bara skrika ut allt jag känner inom mig.

    Samtidigt som jag bara vill gråta Urk för alla känslor som snurrar i min kropp.

    Har bokat tid hos min favorit kurator om 2 veckor så jag hoppas verkligen att hon kan hjälpa mig att må bättre igen.

    Jag har ptst, emotionell personlighets störning, post covid som försäkringskassan anser att jag kan jobba med fast jag är mer eller mindre sängliggande i 5 timmar om jag gör något som är ansträngande i ca 2 timmar spelar ingen roll om det är med hjärnan eller fysiskt så blir det samma sak.

    Ska träffa en ny läkare nästa vecka på en ny gammal vårdcentral så jag hoppas på att hon kommer att förstå mig och mina problem och skicka remiss till en post covid avdelning som kan hjälpa mig samt skriva något bra till försäkringskassan.

    Annars finns det risk att jag blir tvungen att börja jobba som jag inte klarar av fast jag vill verkligen bli bättre och komma ut och jobba igen och få en stabil inkomst så jag kan flytta ihop med min underbara pojkvän.

    Vi har 2 bostäder och 4 barn tillsammans idag.

    Vi vill köpa något tillsammans på lagom pendlingsavstånd till alla 4 barnens skolor det går i olika län i dag och kommer så att göra några år till.

    Vill bara gråta just nu.

     

    Ta vara på dina känslor och planer ned pojkvännen och använd som grund för att övertyga din läkarkontakt att du vill gå kraft sätt jobba och göra det du längtar efter. Precis som jag inte har bett om en längtan att avsluta livet, har inte du bett om att bli så utmattad att du inte orkar levs det liv du vill ha. Det är deras skyldighet att hjälpa dig att få kraft. Ursäkta om jag skriver virrigt, men jag har klämt en pava rödtjut ihop med antidepressiva, helt oplanerat tyvärr.

    Allt gott önskar jag dig och din pojkvän.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.