Hem > Forum > Livet > TVÅNGSVÅRD… Nu måste vill tala om denna vårdform en gång för alla…

TVÅNGSVÅRD… Nu måste vill tala om denna vårdform en gång för alla…

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
0
  • Avatar

    God f.m. här på Mind Forumet.

    ÄMNE; TVÅNGSVÅRD/TVÅNGSINLAGD…

    * Detta ovanstående ämne har och är fortfarande skamfilat och för många något fruktansvärt och tror att man blir inlåst på liknande fängelsemetoder men är långt ifrån detta…

    * Jag med mitt “KALL” för skrivandets mening vill VERKLIGEN säga till er som INTE mår bra i er personliga hälsotillstånd ska SÖKA upp vården eller ta hjälp av någon nära vän eller t.o.m. arbetskollega eller pojk- eller flickvän fru/man etc, det finns “HJÄLP” att få och trodde själv inte först att de gjorde det men ser nu helt annorlunda än i Onsdags på detta, alltså helt “NYA” perspektiv från min sida…

    * Kära “Underbara Söta mormor, där uppe jag lever och älskar dig för EVIGT och ska försöka stanna kvar på jordelivet…

    * Önskade att jag fick möjligheten att säga ett par ORDMENINGAR till min f.d. vän som jag verkligen kände så mycket för… Och känslorna finns kvar för henne och kommer ALDRIG kunna GLÖMMA henne.

    Åter till tvångsvården: Skulle behövas göras ett tv-programsserie om hela psykiatrivården inkl. denna vårdform och en gång för alla slänga tabun och att män ska VERKLIGEN våga gråta och också mår dåligt inombords etc… De gamla ordmeningar så som: Män ska klara sig själva och vara starka osv… Denna stämpel måste begravas och män har känslor lika mycket som kvinnor har, men alla vi människor har individuellt hur vi sörjer, hur vi reagerar i olika krissituationer och så vidare i livets olika stunder oavsett vilken ålder man är i…

    Pga det är VALÅR 2018…

    Detta ovanstående vårdform bör tas också upp i Almedalsveckan ihop med Poliskrisen, garanterat och mer därtill…

    På återseende…

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
0

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.