Hem > Forum > Skam > Vad är det som händer med mig?

Vad är det som händer med mig?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Det är inte ofta jag är arg och när jag väl är det så har jag en bra anledning. Kan smälla i nån dörr, höja rösten och gå iväg/stänga in mig men har aldrig känt att jag tappat kontrollen eller varit nära att skada någon. Hände ett par gånger när jag var i tonåren att något som kom i min väg råkade gå sönder.

    Idag var det något som slog slint. Det som utlöste det var absolut en rimlig orsak till ilska men mängden ilska jag kände var inte proportionerlig.

    Vanligtvis brukar min ilska successivt gå över under loppet av några minuter, som mest en timme. Sen är det lungt, kan fortfarande vara arg men de fysiska symtomen är borta.

    Den här gången blev det tvärtom, slutade vara arg över det som skedde men de fysiska symtomen är kvar än, 10 timmar senare. Dessutom gör precis allt mig förbannad, som att det verkligen inte ryms något mer i min såkallade bägare. Den är sprängfylld och eventuellt påväg att faktiskt sprängas. Känslorna ryms inte längre, de har ingenstans och ta vägen och jag har ingen aning om vad som händer om den nu skulle få för sig att explodera.

    Jag känner ärligt talat inte att jag kan lita på mig själv nu, har ingen aning om vad jag är kapabel till. Försöker hålla mig så långt borta som möjligt från alla och allt av värde. Har gömt allt jag skulle kunna skada mig själv med. Men jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Allt som vanligtvis brukar hjälpa för att få mig på andra tankar/få ur ilskan ur kroppen verkar vara göra det värre nu. Har även försökt sova bort det men det verkar vara omöjligt att somna i det här tillståndet.

    Tänker att det kanske kan vara relevant att tillägga att jag har haft en jävligt tung vecka och att den kommande lär bli än värre med två potentiellt livsavgörande händelser plus en begravning på agendan. Dras också med en rätt tung depression och diverse ångesttillstånd sedan drygt 10 år tillbaka och så har jag en stressnivå som är allt annat än hälsosam och ingenting som hjälper för att lindra något utav det.

     

    Vad händer med mig? Har jag tappat det helt? Vad ska jag göra med mig själv?

     

    Avatar

    Hur går det för dig?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.