Hem > Forum > Samhälle & Ekonomi > VARFÖR döda andra oskyldiga människor???

VARFÖR döda andra oskyldiga människor???

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
5
  • Avatar

    God f.m. här på Mind Forumet.

    * Reflektioner på vår VÄRLD, alltså moder jord vi alla lever och verkar inom.

    * Vad har hänt med människligheten???

    * VARFÖR allt dödande mot vår egna ras; “homosapiens”???

    * VARFÖR för flera års sedan i EUROPA på vår jord började dessa hemskheter, döda helt  oskyldiga människor på gator med stulna lastbilar som en mördarprojektil???

    * Såg på Drottninggatans två av SVT;s program om denna fruktansvärda utförda terrordådshandling den 7 April 2017… Jag minns den som det vore i går i mitt fotografiska minne och paranormala upplevelser. Gick en Tisdagsnatt innan påsken ankom (pga uppsökte S:t Görans Akutmottagningen pga min egna migränanfallsdagar och mådde inte alls bra då) på Drottninggatan i centrala Stockholm och tårarna bara kom från ingenstans och sa till mig själv ett stort VARFÖR??? Jag som skulle upp denna dag till Drottninggatan denna specifika e.m. och dag och uträtta ärenden men blev aldrig så… Ångrar mig sååå att jag INTE åkte upp i EXPRESSFART och varnade vad som ev. kunde ske, jag visste bara att något fruktansvärt kunde ske i centrala Stockholm men vad det var för specifik plats/gata etc vad det jag var väldigt osäker på men sedan när jag satt på tv;n för nyheterna & väder på e.m. och kände långt innan att något inte stämde alls denna Fredag 7 April 2017… Och svaret kom genom att sätta på tv;n jag ALDRIG brukar sätta på överhuvudtaget alls innan man ska ut och uträtta ärenden oavsett i vilken stad i Sverige man än befinner sig i men pga jag kände märkligt nog att något inte stämde med den vanliga dagen i Stockholms innerstad, förstod jag väldigt glasklart men var fortfarande osäker på FLERA sätt, vad var det som ev. skulle hända och nu 1 år efter känns det sååå fruktansvärt jobbigt för mig personligen att jag INTE gjorde mer än att inte välja åka ut överhuvudtaget alls den dagen och sätta sig enbart själv i säkert… Har känt mig sååå självisk… och skäms något fruktansvärt att jag gjorde inget alls pga mina “paranormala upplevelser” och var rädd att polisen inte skulle tro mig och valde att INTE ringa till 11414 / 112 överhuvudtaget alls som jag djup ångrar ABSOLUT idag… Tänk om man kunde på bar gärning kunde tagit gärningsmannen innan han ens stal lastbilen på en parallellgata till Drottninggatan i centrala Stockholm, tänk då hade ev. alla överlevt denna fruktansvärda utförda terrordåd som för EVIGT finns inom en… VARFÖR skada helt oskyldiga människor på gatustråk som vi har i vår vackra huvudstad Stockholm?

    * SVT;s Officiella minnesgudstjänsten igår Lördag den 7 April 2018 pga minnesdagen pga exakt 1 år sedan när det fruktansvärda terrordådet lamslog en stor del av Stockholms centrala gator pga Drottninggatan med döda offer… Det som gör fruktansvärt ONT i mig än idag är de döda offren… VARFÖR återigen???

    * VARFÖR kan vi inte överhuvudtaget alls i vårt samhället på vår jord börja tänka på att vi är av samma ras, alltså människor och SLUTA med ovanstående hemskheter plus mer därtill; “Våld i nära relationer”, övrigt våld i samhället på flera nivåer plus mord?

    * Varför ser det ut på detta fruktansvärda sätt är en fråga jag tänkt på i flera års tid?

    * Vad är POÄNGEN med att studera ämnet samhällskunskap i gymnasiet etc med innehållande; “UN”, alltså “FN” / “Förenta nationerna”, och de övriga “UN” organisationernas förkortningar etc, när det står stilla på chefsnivå inom t.ex. ovanstående organisation och USA och övriga EU stater, och vi har en värld som blöder så pass ALVARLIGT och när ska man s.k. “Öppna ögonen” och finna lösningar än att bara titta på och INGET görs åt de gigantiska frågorna i världen som har otroliga utmaningar som väntar?

    * Vi saknar definitivt INTE utmaningar tvärtom vi saknar samarbets- ledarskapsförmågor och mer därtill för att finna lösningar på världens problem.

    På återseende…

    Avatar

    Det som hände på Drottninggatan är fasansfullt. Det måste finnas en väg framåt, en fredlig  Men jag undrar ibland.

    Vi är många som ställer samma frågor som du. Det känns faktiskt hopplöst, men det är väl bara att kämpa på. Lite töntigt sagt.

    Avatar
    Trådstartaren

    God sen kväll/natt här på Mind Forumet.

    * Jag vill inte bara sitta hemma och sitta och SE PÅ, vill verkligen av flera orsaker / anledningar finns en lösning till detta hemskheterna som MÅSTE göras något åt saken i vårt samhälle i Sverige och Europa plus övriga världsdelar på vår moder jord.

    * Tack för dina reflektioner och tråd/ foruminlägg…

    * Önskar dig en fortsatt trevlig Måndag…

    Avatar

    Tack, detsamma! Man kan göra gott mot den som finns nära en. Bry sig. Sedan finns det olika organisationer att gå med i, men man bör nog välja noga och se vad de vill. Ha det gott!

    Avatar

     * Jag vill inte bara sitta hemma och sitta och SE PÅ, vill verkligen av flera orsaker / anledningar finns en lösning till detta hemskheterna som MÅSTE göras något åt saken i vårt samhälle i Sverige och Europa plus övriga världsdelar på vår moder jord. *

    Ja det här borde du engagera dig i – för det är en viktig sak – ju fler av oss som jobbar för en bättre värld desto större chans att förebygga sådana här händelser och det har ju inte med nationalitet eller religion att göra med tanke på det som hände Norge.

    Skolskjutningarna i Finland och USA har heller inga religiösa förtecken – killen som gick in på en skola med kniv och macheta här i Sverige hade rasistiska  förtecken.

    Jag funderar på vad som leder till sådana här massaker?

    Avatar

    Jo, det är processer större än oss själva. Det enda jag kommer på just nu är att vara en hygglig människa mot sin nästa och göra det man kan i vardagen.

    Det går inte att förändra de stora skeendena så lätt och vi har inte ansvar för allt. Vi kan bara göra det lilla, här och nu. Det krävs inte mer av oss, tänker jag.

    Men det du skriver om, så tänker jag också, men det blir för stora saker att göra. Men sin lilla bit, gräva där man står, det kan man göra, tycker jag.

     

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
5

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.