Hem > Forum > Relationer > Älskar men tänder inte

Älskar men tänder inte

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Jag och min sambo har varit tillsammans i snart tio år. Han är cirka 30 år äldre än mig vilket ibland kanske varit lite jobbigt för mig men många saker gör också vår ålderskillnad positiv.

    nu har jag börjat få svårt att ”tända” till, jag gillar när han tar på mig och jag gillar att ta på honom. Jag har börjat spana på andra män och mina fantasier skenar iväg. Jag vill inte göra något som sårar min man för jag tycker så otroligt mycket om honom. Han är mitt stöd, min trygghet och mitt välmående. Han är så otroligt förstående och kärleksfull.

    vad är det jag känner egentligen?

    Avatar

    <3 Tänker lite att det du räknade upp är sådant som hans attribut om vad han ger dig. Liksom att han är kärleksfull och trygg, och där kanske frågan är vad i hans personlighet och själ är det som du älskar med just honom? Varför just han – förutom det han kan ge? Vad i hans innersta gör honom intressant och unik? Älskar du hans skratt? Hans lukt? Hur han möter främmande personer? Hans blick på omvärlden? Något sånt har jag behövt resonera för att urskilja varför man väljer just en utvald person och dras sexuellt till den. Varför han och inte någon som skulle kunna ge samma sak. Kanske kan du bena mer i det? Påminnas om vad du föll för från början? Att fantisera om andra tror jag de flesta i relationer gör. Man kanske vill vara med om ett äventyr men skulle tillfälle ges hade det inte lockat eller varit det minsta intressant.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.