Hem > Forum > Relationer > Min storebrors goda image som blir på min bekostnad

Min storebrors goda image som blir på min bekostnad

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
3
  • Avatar

    Min storebror har riktigt klantat till sig nu. Han skulle hjälpa mig med bredbandet. Jag hörde honom ständigt referera till mig som kunden när han talade i telefonen, vilket är lite lustigt. Men sedan kom det värsta: eftersom telefonisten annars skulle vilja ha mitt telefonnummer och att det skulle leda till att de ringde upp mig först så sade pratade han om mig som om jag var för mentalt sjuk för att samtala! Han sade en sanning att jag talade med röster men drev den för långt! Det väckte genast obehag för mig, men jag känner min storebror väl och något han hatar mer än något annat är pinsamhet!

    Jag känner att nu när han har gjort bort sig så vill jag att han accepterar att om något händer som får dem att inse att jag är friskare än förmodat, så ska sanningen fram, men jag vet inte hur jag ska ta upp saken med honom. Jag insåg även att det han gjorde ingår i kategorin förtal och han kan bötfällas för sådana klantaktigheter.

    Jag förstår inte alls hur han tänkte, för det är klart mycket bättre att jag råkar få ett litet samtal än att jag blir ljugen om inför andra! Det är som om han inte hade hur jag kände kring saker alls i beräkningen! Han vet att jag är i grunden en rättfärdig människa och hatar sådant där!

    Han hade för ett par år sedan ganska narcissistiska drag, sökte uppmärksamhet i hemmet och gjorde ned mig på diverse olika vis när jag vågade säga något. Han var väldigt egocentrisk och dryg att ha att göra med. Och han skulle ha bättrat sig, men nu ser jag idiotiska tendenser i honom igen! Jag är väl inte hans kund! Jag är hans lillebror för fan! Jag är dessutom förmögen att samtala med telefonisten! Enda saken som stoppat mig om något var det min ångest och jag var tacksam över att någon kom och hjälpte mig, men den där skiten vill jag inte stå ut med!

    Det är bara det att jag har ett litet förhållande med min storebror. Idén var att han skulle hjälpa mig med att fixa en datorbyggd. Han hade tydligen spenderat mycket tid med att tänka igenom allt. Vad jag känner för att göra just nu är att ringa Telia om hans dåliga stil och be dem att ringa mig först, men det skulle vara ett slag mot honom. Samtidigt så är det ett slag mot mig om jag bara måste acceptera detta och alla lögner han förmodligen blir tvungen att klämma ur sig för att även underleverantörerna ska undvika att ta det med mig!

    Jag tänkte ringa honom i morgon om saken och säga hur jag känner om allt. Det känns som om han kan lyssna nu i alla fall. Bara känner mig förbannad!

    Avatar
    Trådstartaren

    Allting reddes ut. Jag får be om ursäkt för vad jag skrev här. Jag kan tydligen inte ångra det. Min storebror har lite brister men det är förlåtligt. Jag skrev en stor blaffa till honom och han öppnade upp sig. Hur som helst, sådant här är inte kul, och man känner sig ångerfylld efter att ha anklagat någon så här. Jag gjorde allt mitt bästa för att det inte skulle få dåliga effekter men…

    Jag tänkte fel om honom och det här är jag jätteglad att det är anonymt. Om jag bara kunde radera mitt inlägg!

    Avatar
    Trådstartaren

    Jag tänkte bara säga det jag skrev om min storebror gav en skev bild och att han är en snäll och hjälpsam människa i grunden. Han var tydligen stressad när han hade telefonsamtal. Jag förlåter mänskliga brister så det är OK.

    Han ångrade sig och allt är frid och fröjd. Strax så ska vi fixa en dator tillsammans och det ska bli kul!

    Det där med narcissism vet jag inte vad det är, men det verkar vara botligt till en viss grad. Hur som helst, helvetet kom över min storebror för saken han gjorde, i och med att jag öppnade upp om hur jag kände. Mitt enda dilemma är att jag råkade skriva här.

    Avatar

    <3 Ta hand om dig! Det är supermånga inlägg som skrivs här så oroa dig inte för att denna tråd ligger kvar. Vi är alla anonyma också =)

    Skönt att det ordnade sig med brorsan och att ni kunde prata ut! Återkom gärna om något nytt sker och du vill ventilera.

    Värme

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
3

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.