Hem > Forum > Relationer > Min svärmor agerar mor till vår son

Min svärmor agerar mor till vår son

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Hej!
    Behöver skriva utav mig. Fick barn för 1,5 år sedan, efter lång tid med behandling. DOCK! Visste inte jag då, att vi skulle komma att bli TRE föräldrar till vår son. Min svärmor började lägga sig i allt, sade vi till så blev hon sur – spelade på sin sons känslor och han vek sig. Gång på gång hände det här, vilket gjorde så att min son tillslut menade att det inte längre var någon idé att säga till henne för hon blir bara sur & ledsen. MEN JAG, mamma till vår son blir också sur & ledsen, för han bryr sig ju inte om mina känslor. När hon alltid lägger sig i, försöker trösta vår son, frågar en massa saker om vår son osv osv, (inga NORMALT ställda frågor som farmödrar NORMALT kan ställa). Hon kliver in i en föräldraroll så fort vi är där. Jag står då vid sidan av, rädd, ensam och trampad på och ser på när min man och svärmor tar hand om vår son. Jag orkar inte ryta ifrån mer, önskar min man gjorde det mer men han LIDER inte av detta beteendet som hon har. Hon försöker tävla, visa sig stark, visa sig behövd. Jag orkar inte mer. Vad skall jag göra?
    detta tär på mig, jag blir osäker i min mammaroll, jag orkar inte med hennes kommentarer, peakar osv.

    Avatar

    Hej,

    låter jättejobbigt! Läste den här artikeln nedan idag och kom då att tänka på ditt inlägg som jag läste för några dagar sedan men inte hade något vettigt att svara på. Tycker psykologen skriver klokt däremot! Kanske du kan ha hjälp av det? <3

    Expressen: ”Det har varit hysteriskt sedan vår son föddes”

    https://www.expressen.se/premium/halsa/det-har-varit-hysteriskt–sedan-var-son-foddes/

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.