Hem > Forum > Må piss > Vad är det för mening att leva?

Vad är det för mening att leva?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4
  • när inget nånsin blir bra, bara lidelse  det fanns en tid när jag var hyfsat lycklig och framtiden såg ljus ut sen bara kraschade allt och jag är i en mardröm , är inne på mitt 6:e år i denna mardröm. 6 år !!!! 6 år av helvete .  Jag tror inte på mirakel längre. Jag är slut

    Avatar

    Hej <3 Jag tror det kan vara livsfarligt att befinna sig i många år i ett tillstånd där man mår jättejättedåligt pga. omständigheterna och inte något förändras till det bättre. När det är så tror jag man kan behöva göra något radikalt för att komma ur det hela. Det är min erfarenhet. T ex säga upp kontakten med sin ursprungsfamilj ifall det kostar på för mycket. Göra slut med sin partner ifall det är en faktor som påverkar en emotionellt. Man kan även behöva ta in på hotell under en tid ifall det är olidligt att vara hemma. Också att koppla in sjukvården/psykiatrin i allt högre utsträckning. Jag mådde fruktansvärt dåligt i våras och övervägde självmord men så började jag beta av och försöka förändra fast jag var livrädd och övertygad om att det inte skulle gå. Men det gjorde det. Hamnar jag i liknande situation igen, vilket jag säkert lär göra, kommer jag nog åka utomlands en tid. Ofta kan det finnas öppningar och alternativ som kan kännas allt för krävande, men som släpper ut en i friheten igen. Ge inte upp är det jag försöker säga! <3

    Trådstartaren

    Hej <3 Jag tror det kan vara livsfarligt att befinna sig i många år i ett tillstånd där man mår jättejättedåligt pga. omständigheterna och inte något förändras till det bättre. När det är så tror jag man kan behöva göra något radikalt för att komma ur det hela. Det är min erfarenhet. T ex säga upp kontakten med sin ursprungsfamilj ifall det kostar på för mycket. Göra slut med sin partner ifall det är en faktor som påverkar en emotionellt. Man kan även behöva ta in på hotell under en tid ifall det är olidligt att vara hemma. Också att koppla in sjukvården/psykiatrin i allt högre utsträckning. Jag mådde fruktansvärt dåligt i våras och övervägde självmord men så började jag beta av och försöka förändra fast jag var livrädd och övertygad om att det inte skulle gå. Men det gjorde det. Hamnar jag i liknande situation igen, vilket jag säkert lär göra, kommer jag nog åka utomlands en tid. Ofta kan det finnas öppningar och alternativ som kan kännas allt för krävande, men som släpper ut en i friheten igen. Ge inte upp är det jag försöker säga! <3

    du svarar alltid på mina trådar🙂 tack för det!

    jo du har nog rätt i att det måste ske en förändring, jag har tänkt att lägga in mig på psyket. …det är nog det bästa jag kommer på, stor kram till dig🙂

    Avatar

    <3 <3 <3

    Avatar

    Det skulle lika väl kunna vara jag som skrev exakt det där. Kraschade och livet är förstört. Jag är inne på mitt åttonde helvetesår. Kan inte tänka mig att någon har det lika jävligt som jag. Vandrar verkligen i helvetet. Aldrig mött någon som förstår eller försöker hjälpa. Jag tror att mitt lidande slår rekord och vet inte vart jag ska ta vägen längre.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.