Hem > Forum > Hopplöshet > Vet inte hur länge till jag kommer leva.

Vet inte hur länge till jag kommer leva.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Allt går runt i en cirkel som jag känner att jag inte riktigt kan ta mig ut. Detta varvade seriösa självmordstankar. Speciellt i den här tiden där man ska tvingas att ta ett vaccin och jag är paranoid som det är.

    Min nuvarande situation är att jag bor hos en släkting i ett rum på 7 kvadratmeter. Jag är närmare 40 och har ingenstans att bo förutom här vilket jag inte kan göra länge till och vill inte heller. Känner mig totalt värdelös och fattar inte hur livet kunde sluta så här. Arbetslös och inga pengar och ingen bostad. Det är för att jag aldrig fattat hur man gör? hur fan lyckas alla andra att få ihop livet? jag har gömt mig från allt och alla och isolerat mig, tagit mängder med alkohol, droger och kedjerökt cigaretter och tagit snus efter snus samt druckit för mycket kaffe. Konstant i flera år.

    Jag har ändå lyckats arbeta och ha bostäder framförallt i kollektiv men nu är allt vad jag vill ha en egen lägenhet. Detta året slutade jag med droger, cigg, snus och alkohol. Nu är de bara kaffe kvar som jag dricker ganska mycket av. Jag gick till tandläkaren och drog ut två tänder och tänkte att nu jävlar fixar jag allt. Klippte mig och började planera ett nytt liv.

    Psyk hade tidigare sagt (Vet inte om det var en lögn) att dom kunde hjälpa mig hitta et boende och att jag skulle få stöd att komma tillbaka i samhället.  Inget har sket och när jag påminner dom idag så säger dom att dom aldrig sagt det. Om jag ska ha en bostad måste jag ha ekonomi och eftersom jag inte har ett arbete så har jag ingen ekonomi. Socialen hjälper mig inte.

    Plus att nu har en annanstans börjat jävlas och fått någon tandköttsinflammation och är fan rädd och tappa alla tänderna nu när jag tänkte att jag hade fixat tänderna? varför ska allt detta hända mig? vad fattas? har jag cancer också?

    Plus att jag ville ordna detta för att jag är en förtjust i en kvinna men hur kommer hon se på mig om jag tappar alla tänderna? om jag blir hemlös som jag håller på att bli? Jag har en månad på mig att fixa allt detta men känns helt hopplöst. Den ena skickar mig dit som skickar mig dit som skickar mig dit och ingen har någon konkret lösning utan jag ska bara ligga här och dö. Jag har ett sjlälvmordsförsök sedan tidigare.

    Mitt liv har varit skit. Jag har aldrig känt någon som helst trygghet i det här livet.

    Och det känns som om det bara blir värre. Ordnar det inte sig snart så hänger jag mig! Mår så jävla dåligt!

    Känner igen mig i dina känslor. Jag är drygt 40, kvinna, fattar inte heller hur andra lyckas fixa livet. (Har diagnoser, men jag ger inte mycket för sånt!) Jag har visserligen lägenhet, hund och några äkta vänner, men känner mig också totalt värdelös och att livet har varit-och är- skit. Jag sköter hemmet och hygien och räkningar och allt sånt som måste göras, men har NOLL självförtroende då det gäller att komma nånstans i samhället och socialt. Är förtidspensionerad sedan många år. Har tyvärr inget konkret råd att ge dig eftersom jag själv känner ungefär lika som dig. Har nästan aldrig varit intresserad av något eller tyckt att något är roligt eller givande.

    Starkt av dig att sluta med allt utan kaffet! 👍 Hur lyckades du med det? Jag lyckas inte! Och det är pga att jag mår så himla dåligt och inte ser nån glädje i saker.

    Avatar

    <3 <3 <3

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.