Hem > Forum > Hopplöshet > Jobb och utbildning

Jobb och utbildning

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
3
  • Avatar

    Orkar inte hålla ett enda jobb, och vill typ inte det längre heller. Varit ute på praktik i en vecka och det har känts jättebra men helt plötsligt kom ångesten ändå… En i personalen är så sjukt negativ och jag är empat och extremt intryckskänslig. Stressar upp mig så mycket att jag får migränanfall, och får jag inte det så har jag så mycket ångest att jag sjukanmäler mig och skyller på migrän vilket utlöser migrän på grund av stressen det ger.

    Känner mig totalt misslyckad. Vill inte ha heltidsjobb men ingen anlitar någon på deltid… Sökte en tjänst som var på 50% och när de frågade om jag letade efter en deltidstjänst och jag svarade ja så ville de endast ha de som kunde jobba 100%… Men tjänsten va ju 50%!? Hänt fler gånger.

    Har ADHD och depression och försöker vara så öppen jag kan om det men det blir alltid fel. Är jag öppen blir det fel men säger jag inget om min problematik blir det också fel. Orkar inte ha det så här längre. Är det meningen att ens liv ska va en enda stor kamp???

    Nej det är inte meningen att livet ska vara en kamp.

    Tyvärr är det höga krav i Sverige. Antingen ska man vara riktigt produktiv och effektiv, eller så får man bara praktik istället för anställning, tyvärr.

    Har du funderat på att utbilda dig inom något och starta ett företag online? Något där du kan styra din tid mer.

    Avatar
    Trådstartaren

    Har du funderat på att utbilda dig inom något och starta ett företag online? Något där du kan styra din tid mer.

    Jag har tänkt på det länge men är så less på detta ständiga pluggande… Men kanske orkar göra det längre fram. Är utbildad designer i grunden men har inte kommit till skott att skapa eget med det än då jag blev utbränd i slutet av den utbildningen och precis kämpat mig tillbaka till ett ”normalt” liv. Men det har alltid legat i baktanken som något jag vill göra.

    Jag har tänkt på det länge men är så less på detta ständiga pluggande… Men kanske orkar göra det längre fram. Är utbildad designer i grunden men har inte kommit till skott att skapa eget med det än då jag blev utbränd i slutet av den utbildningen och precis kämpat mig tillbaka till ett ”normalt” liv. Men det har alltid legat i baktanken som något jag vill göra.

    Du kanske behöver en coach som kan peppa dig framåt?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
3

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.