Schizofreni

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
9
  • Livet är slut.

    Hej vännen, nu lider jag inte av den åkomman naturligt utan den har utvecklats av mitt tidigare tjack och benzo missbruk. Har efter en del hallucinationer och röster som inte finns verkligen förstått hur hemskt ni stackare har det, var absolut det värsta jag varit med om, fy satan så otäckt. Har något som heter zyprexa, har du provat det? Är en tablett som hjälper mot schizofreni som jag tycker funkar väldigt bra, har den starkaste dosen och sen dess har det inte kommit tillbaka för mig. Ge inte upp livet vännen, du har mycket kvar att se innan livets slutskede, allt kan vända till det positiva, du måste bara lära dig att leva med att du har schizofreni och att det inte är något farligt , otroligt obehagligt men inte alls farligt på något sätt. Jobba på din självbild, var stolt för den du är, hitta lösningar när det kommer och tänk att det är bara på låtsas, mannen som står framför dig finns inte, inte heller hans röst. Så jag ber dig snälla ta inte livet av dig, kämpa dig igenom det istället för du är fin och bra precis som du är och jag vet att du är stark bara du vill, du kommer aldrig övervinna sjukdomen men det finns inget som är omöjligt att hantera du måste bara hitta lösningen, den vet nog de som känner dig bäst, jag känner inte dig men jag bryr mig genuint om dig, vet du varför? För att du är den du är, och röster från ditt egna huvud ska inte få avsluta ditt liv<<3

    Trådstartaren

    Inlagd. Tack för svar.

    tungt nu.

    Inlagd. Tack för svar. tungt nu.

    På psykakuten då eller? Ja det är inte särkilt kul alls men ibland måste man för sitt eget bästa, jag personligen har hittat vänner för livet där, hoppas att du också hittar någon trevlig att prata med, ta hand om dig nu:)

    Trådstartaren

    Lever än.

    Fuck.

    var inlagd. I nästan 5 månader.

    Lever än. Fuck. var inlagd. I nästan 5 månader.

    Hej, vad roligt att höra från dig igen, hoppas att du har det bra och att du inte hittar på några mer dumheter nu, det är alltid bättre att ta hjälp av någon när man inte mår bra☺️👍🏻

    Jag har paranoid schizofreni av värsta sort, och ingen medicin och ingen som helst hjälp. Jag kan inte gå ut, jag mår illa av att se människor. Dom bara jagar och terroriserar mig, jag har i alla fall så mycket insikt så jag håller mig borta från folk så mycket som möjligt för att inget ska hända.

    Hej! Jag blev nyligen utskriven från sjukhuset (psyk – schizofreni/vanföreställningssyndrom). Då skickade de med mig medicin. Dock har jag fortfarande lite symtom. Jag undrar om läkaren skickat med mig placebo. Får de göra det? Hoppas du mår bättre nu??

    Hej! Jag blev nyligen utskriven från sjukhuset (psyk – schizofreni/vanföreställningssyndrom). Då skickade de med mig medicin. Dock har jag fortfarande lite symtom. Jag undrar om läkaren skickat med mig placebo. Får de göra det? Hoppas du mår bättre nu??

    Hej. Som med många andra mediciner så finns det olika styrkor. Har du fortfarande hallucinationer skulle jag rekommendera dig att tala med läkaren, kan vara att dosen är för låg. När det gäller patienter på psyk har jag aldrig hört att placebo har använts, kan vara för att vi ofta har stora mentala bekymmer, därav att det kanske inte är läge att utse oss till några försökskaniner:) kommer bara leda till att vi kommer tillbaka redan dagen efter iallafall.

    Jag tror att dosen är okej, de tog ju koncentration på sjukhuset (och även om jag spottade ut medicinen ibland, så borde de ju ha koll). Jag vill helst inte ta kontakt med läkarna eftersom jag inte blev behandlad så bra av dem. Men jag tänker att kanske alla hallucinationer inte försvinner på en gång. De skrev ut mig innan de helt var borta. Det är egentligen inget större problem eftersom de inte säger nåt farligt längre. Det är mest min familj som klagar på att jag inte alltid svarar när de pratar med mig.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
9

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.