Hem > Forum > Hopplöshet > Ångest tomhetskänslor och nedstämd

Ångest tomhetskänslor och nedstämd

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 18 totalt)
17
  • Avatar

    Jag vet egentligen inte varför jag skriver här, vet inte riktigt hur det ska hjälpa mig.

    har autism som diagnos, har haft självskadebeteende men det var längesen jag skadade mig nu, men tänker väldigt ofta på det. dagligen ångest känslor , känner mig så annorlunda och värdelös  känner mig så otroligt ensam och vet inte vad jag ska göra.. finns det ingen som känner likadant?

    Avatar

    Hej Red Bibita

    Är ledsen att du känner så och tänker såna tankar.

    Jag känner mig också ensam, annorlunda och värdelös. Har suttit hemma och nästan inte gjort någonting en längre tid. När jag är ute på promenader och ser andra brukar jag tänka att dem inte går omkring och är oroliga hela dagen, varför är inte jag som all andra?. Önskar att jag kunde känna mig som när jag var ett barn när allting var lättare. kände mig lite mindre ensam i mina tankar när jag läste ditt inlägg.

    Avatar
    Trådstartaren

    Ja om man ändå fick vara barn igen, allt var så mycket bättre då.
    så jobbigt att varje dag måste vara en kamp.. vill vara normal i huvudet som alla andra.
    Finner ändå lite tröst i ditt svar, känns på något sätt skönt att inte vara ensam även om man känner sig så ensam.
    har du det svårt att gå ut?
    jag har svårt för att gå ut, jag går så klart ut men är alltid full med ångest och vill alltid bara gå hem igen.

    Avatar

    Det varierar välldigt mycket för mig, vissa dagar känns det helt okej att gå ut. Ibland är jag orolig även om jag är hemma och då går jag inte ut. Men brukar mest gå runt på vägen brevid lägenheten så jag kan komma hem snabbt när jag blir orolig/får panik attacker.

    Finns det några saker i dit liv som får dig att tänka mindre på det jobbiga om bara för en stund?

     

     

    Avatar
    Trådstartaren

    Okej vad jobbigt, förstår verkligen känslan.
    har du också autism?

    jag har en hund som hjälper mig väldigt mycket faktiskt, annars tycker jag väldigt mycket om filmer och dokumentärer. Vilka saker brukar hjälpa dig?

    Avatar

    Yup har också autism.

    Vad roligt, vad heter din hund? Vad är det för ras? Förstår att det kan hjälpa så man inte är helt ensam.

    Brukar lyssna på ljudböcker och om jag sitter hemma spelar jag något avslappnat data/tv spel. Någon dokumentär/film du skulle rekomender? Vart ett tag sen jag kollade på en dokumentär men har goda minnen från discovery channel

    Avatar
    Trådstartaren

    Hon heter Naala och är en australisk kelpie.

    okej, vad gillar du för genre? Jag tycker väldigt mycket om crime dokumentärer, ja Discovery är bäst iaf på sånt,brukar kolla på Discovery+ i mobilen finner det avslappnande konstigt nog.

    Avatar

    Crime/natur/historiska dokumentärer. Finns nog mycket annat också men det är dem jag tänker på först.

    crime avslapnande? Kanske om det är någon lugn berättar röst.

    Avatar
    Trådstartaren

    Okej.

    haha jag som är udda då. ja finns en berättar röst på youtube som är väldigt avslappnande , han brukar lägga upp korta berättelser, mr nightmare heter youtube kanalen om du vill kolla.  vissa berättelser är Sanna och andra påhittade rätt kul och se.

    Har du någon favorit film/serie? finns rätt mycket att se på Netflix.

    Avatar

    Resan till melonia/hund hotellet var dem senaste två filmerna jag såg. Kom att tänka på dem när jag såg en reklam för live action karl-bertils jonnsons julafton på youtube. Tycker dem flesta miyazaki filmerna är bra också.

    Avatar

    Tv serier, typ dexter/the mentalist. Dem är rätt gamla dock länge sen jag kollade på någon. Tror senaste var game of thrones.

    Avatar
    Trådstartaren

    Okej, har inte sett de två filmerna och har nog inte sett så många miyazaki filmer heller , den enda jag kan komma på nu är spirited Away och den gillar jag.

    dexter har jag inte heller sett men har tänkt se den många gånger men det har aldrig blivit av.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 18 totalt)
17

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.