Autism

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Är 23 år och fick min autismdiagnos för ca 1 år sedan. Att få diagnosen var en lättnad, då jag fick en förklaring till varför jag alltid känt mig annorlunda sedan tidig ålder. Men jag har fortfarande återkommande depressioner och vet inte hur jag ska hantera känslan av ensamhet. Finns det någon här med samma erfarenhet?

    Har inga nära vänner som har autism, men skulle gärna vilja få kontakt med någon som kan förstå svårigheterna som kommer med att leva som autistisk i en värld anpassad för neurotypiska människor. Hur kan man göra för att nå ut till människor med liknande erfarenheter?

    Hej! Jag har liknande erfarenheter av återkommande depressioner och ensamhet. Fick diagnosen (högfungerande autism, eller Aspergers som den kallades då) samt ADD/ADHD när jag var 22, är nu 41. Har fått mycket hjälp med olika insatser via LSS men i stort sett ingen hjälp med depressionen.

    Jag vill gärna ha kontakt och se om du och jag kan bli vänner! 🙂 Jag är inte som de flesta 41-åringar utan som en yngre. Och jag saknar framförallt vänner som är yngre än jag eller jämngamla; lite less på att mest umgås med folk som är äldre än jag!

    💜

    Trådstartaren

    Hej, pratar gärna mer med mig.

    Hur ska vi gå vidare?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.