Hem > Forum > Trans > Hej alla

Hej alla

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Hej! Jag är bisexuel, transexuel och pansexuel. Jag har en fråga till er hur vet jag att nån älskar mig och inte bara säger det för att göra mig glad??

    Avatar

    Hej,

    Bra fråga! Att älska någon tänker jag mig är en känsla. Man känner av hur den andra älskar en fullt ut. Att säga att man älskar någon är inte i min värld samma sak som att verkligen göra det. Tror på att skilja mellan ord och handling. En hund t ex kan man ju uppleva är så förtjust i en att man aldrig sett på maken. Så tänker jag mig att det är med kärlek – den känns på ett visst sätt och då förstår man att man är älskad?

    Det är en svår fråga…jag har själv sagt orden till en person jag inte är helt säker på om jag älskar. Jag älskade honom i den stunden, kring det vi pratade om just där och då, den förståelsen/speglingen vi nådde där och då. Men som helhet finns betänkligheter från min sida då jag har svårt att älska vissa av hans sidor.
    Kanske kan man aldrig veta helt säkert? Beror på personen ifråga. Men jag tänker att tid och hur mycket man känner varandra förstås spelar in. Man kanske kan prata allmänt kring vad orden betyder just för den personen?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.