Hem > Forum > Skam > Kan inte hitta något värde i mig själv

Kan inte hitta något värde i mig själv

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Avatar

    Jag önskar att jag kunde vara någon annan. En person som hade vart positiv, framåt, som hade sagt Ja till alla utmaningar med ett nyfiket leende på läpparna, en person som människor hade älskat att umgås med och som de hade saknat när den personen lämnat rummet.

    Jag är tvärtemot allt det där. Jag är negativt inställd till nya saker (även om jag säger nått annat). Jag är blyg och rädd för att umgås med framför allt nya människor. Så fort jag ska göra något jag aldrig gjort eller som jag inte kan så blir jag jättenervös och rädd och vill bara stanna hemma i sängen. Jag vet att mina arbetskamrater tycker att jag är tråkig och konstig, men  eftersom jag är så blyg så vågar jag inte släppa loss…och skulle jag inte vara på jobbet så spelar det ingen roll, jag gör ingen skillnad där ändå 😥

    Jag passar inte in nånstans. Inte på jobbet, inte i min mans familj, inte ens i min egen. När jag känner mig såhär ledsen och deppig så känns det bara som att jag förstör för alla andra…det kan inte vara kul att vara med mig, inte ens för mina barn…kanske dom hade haft det bättre och roligare utan mig 😥

    Ingen vet hur jag mår…och jag vågar inte berätta det för någon heller. Vill  inte belasta någon med det här…

    Avatar

    Du har säkert ett hjärta av guld. Personligen uppskattar jag blyga personer, speciellt på arbetsplatser. Det kryllar just av de där självsäkra med leende tandblekta tänder. Min erfarenhet av blyga personer är just att många är så oerhört bra på att lyssna, vara närvarande, ta andra på allvar, stannar upp i möten, säger i regel aldrig något taskigt… Listan kan göras lång!

    Avatar

    Jag uppskattar också starkt såna som du! Jag kan nog klassas in i den första beskrivningen du ger, men det betyder inte att du behövs desto mindre eller skulle vara konstig på något sätt. Kanske får du andra människor att slappna av och tagga ner, att inte alltid behöva stångas och jämföra sig med alla andra glada och tandblekta. Du kanske gör mer skillnad än du tror, bara genom din närvaro.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.