Hem > Forum > Ångest > Sexuellt utnyttjande som barn

Sexuellt utnyttjande som barn

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4
  • Avatar

    Jag vet inte hur jag skall bli av med känslan att jag smutsig. Den vidriga läraren förstörd mitt liv.

    Hur blir jag en människa igen?

    Avatar

    Hej,

    Åh, jag tror du behöver rikta ilska mot den läraren som utsatte dig för det här. Har en kompis som blev utsatt för trafficking som barn och som vuxen i perioder har berättat att hon öppnar fönstret och sprider ut dålig energi å förövarnas vägnar. Detta för att känna sig fri och för att hoppas de får vad de förtjänar. På ett djupare plan tror jag hon tar tillbaka känslan av egenvärde, att de är förövarna som är de smutsiga, att det sista hon förtjänade som barn var att vara utsatt för vuxnas äckel.

    Jag har också blivit utsatt av en lärare (en av min klassföreståndare på högstadiet). Kände mig extremt äcklig efter det. Det var taffsande han ägnade sig åt och jag frös till is och sa ingenting. Den läraren hoppas jag är död idag ärligt talat. Vilken sjuk person.

    Avatar

    Hej!

    Jag blev själv utsatt för sexuella övergrepp som barn. Så jag vet hur du känner. Har du pratat med någon?

    Avatar

    Det är svårt när gränser är flytande. Försök spegla dina minnen med vem du är idag. Vilka coping/överlevnadsstrategier har du? Kan du vara fysisk med en annan människa? Vad är en frisk gränssättning enligt dig? Kanske du ska skriva ner var dina gränser går för att göra det mer konkret. Du måste skydda dig själv. Ett sätt är kommunikation. Prata med förövaren och var tydlig.  Samtala med någon yrkesprofessionell.

    Avatar

    Det finns också en ideell organisation där man kan få hjälp nxtMe. Prova där.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.