Hem > Forum > Under 18 > är det fel att säga att jag vill dö redan vid 14 års ålder?

är det fel att säga att jag vill dö redan vid 14 års ålder?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
3
  • Avatar

    jag är 14 och jag vill redan dö.

    känslan när min hud ger vika för det vassa bladet. hur jag drar det genom min hud. smärtan. den brännande känslan. synen av blodet som sakta fylls i revan. ljudet när bladet slår i golvet. den mörka pölen på kaklet.
    jag säger att jag är okej medan jag tänker hur oskönt min hoodie sitter på mina svidande armar. jag säger att jag är kall medan jag känner värmen i hela kroppen, men jag kan inte ta av mig för då får ni reda på hur mycket jag ljugit.

    jag hoppas bara att ni inte ljuger när ni säger att jag ”inte visade några tecken” på mitt mående

    Avatar

    Som svar på din fråga i rubriken vill jag både säga ja och nej. Ja för att ingen och absolut ingen så ung ska behöva må så dåligt och känna att livet inte är värt att leva. Nej för att jag inte vill förminska dina känslor, det är såklart okej att du känner som du känner men såklart önskar jag dig ingen smärta.

    Att läsa det du skriver gör ont i hjärtat, all värme och styrka till dig<3 Tack för att du delar med dig, även om det är anonymt via detta forum.

    Får jag fråga vad det är som tynger dig? Vad som hänt eller vad som är fel?
    Självklart behöver det inte finnas någon anledning eller att det är något som hänt för att du ska må som du mår men om det finns något så undrar jag vad det är.

    Finns det ingen i din närhet du kan prata med? Föräldrar/vårdnadshavare? Släktingar? Kompisar? Lärare? Familj? Har du kontakt med professionell hjälp? Kurator? Psykolog?

    Jag önskar jag kunde ta bort din smärta och det som gör att du känner behovet av rakbladen.

    Ta hand om dig. Jag önskar dig allt gott.

    Avatar

    En sak till, du behöver inte skämmas över dina ärmar eller ärr. De är ett tecken på hur stark du är och hur mycket du kämpar med.

    Avatar
    Trådstartaren

    tack för ditt svar, och nja det har väl inte dirket ”hänt” något, det började som att jag lätt blev sårad och tänkte mer på mitt utseende oxh sedan blev det bara värre

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
3

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.