Hem > Forum > Må piss > Tips på nyttiga sätt att gå ner i vikt?

Tips på nyttiga sätt att gå ner i vikt?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Avatar

    Varje sommar har jag problem med mi  självbild och ännu en gång är jag så nära att utveckla anorexia. Min hjärna säger att det enda sättet  jag kan gå ner i vikt är att svälta mig själv. Vet självklart att det finns fler bättre sätt, men min hjärna uppfattar som inte det.

    Har någon tips på nyttiga sätt att gå ner i vikt? Det är inte endast för självbild, är utöver det överviktigt med hälsoproblem pågrund av det.

    Avatar

    Oj, bra fråga! Själv är jag snarare undernärd och behöver öka i vikt på ett nyttigt sätt. Tänker dock att grönsaker är det väl aldrig fel att äta mer av? Frukt likaså. Man brukar väl säga att man ska försöka äta ungefär som man brukar men lägga dit nyttiga inslag. T ex gurkmeja är ju nyttigt och som man kan ta i dricksvattnet några gånger i veckan. Antiinflammatorisk kost är något jag förespråkar. Vet inte hur det är med viktnedgång för jag har noll erfarenhet av det men hur som helst tror jag på att lägga till massor av nyttigheter så du inte går runt hungrig men heller inte svälter dig själv på minsta sätt? Smoothies är ju fantastiskt! Kasta ihop allt det man gillar bäst. Min mage mår jättebra av hallon, kokos, havremjölk och dadlar t ex. Rekommenderar! Härligt också när sommaren är på intåg med smoothies.

    Hej!

    Jag har varit med i Viktväktarna och något som är bra att äta är såkallad nollpoints mat. Det är t.ex kyckling, lax, ägg, broccoli, tomater, tonfisk, frukt etc. Det är inte alls farligt att äta nollpointsmat även om man inte får äta hur mycket som helst för det. Jag tycker man mår ganska bra av att äta mycket nollpointsmat i vardagen sedan kan man ju alltid festa till det lite extra till helgen men att ha det som bas. Jag har t.ex helt uteslutit kolhydrater till lunchen och äter proteiner och grönsaker istället och tycker det är riktigt gott. Sedan kan man ju alltid göra saker och ting magrare ta tomatpuré istället för ketchup i köttfärssåsen. Ta magrare färs etc.  Det är också bra med lite lagom motion. Lycka till. Kram 💕

     

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.