Hem > Forum > Livet > När det blev ett missbruk

När det blev ett missbruk

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
0
  • Detta handlar om olagligheter i mitt liv om någon orkar läsa

    Först gången jag rökte var jag 14 år och har alltså rökt i 7år, i många år var det inget negativt av det. I början var det bara roligt men sen på senaste år kom mitt mående i vägen och resulterat i något negativt. Under gymnasietiden var det oftast dagligen och samtidigt tog jag elvanse (som jag inte har rätt till att ta) blandat med psykisk ohälsa och skadebeteende med att inte äta.

    Jag blev och är fortfarande beroende av röka men nu försöker jag att sluta för att kunna ta tag i mitt psykiska mående men mina tankar mitt begär skriker efter att röka visa dagar men försöker att hålla emot men som sagt är det så jävla jobbigt.

    Jag har länge alltså dämpat mitt mående med röka utan att vetat om det även fast man vetat, men man har valt att vilja ändå. Jag har använt det som ett typ av skadebeteende, att man haft och känt ett måste att gå ut och röka varje dag att inte känna ro eller lugn annars.

    Finns det personer i detta forum som har tips på vad som kan hjälpa för att underlätta och hjälp.

    Jag har dessutom missbrukat vodka i högstadiet alltså drack man efter skolan, flera dagar i rad osv det blev oftast smuggel vodka eftersom man var minderårig. Kunde till och med köra moppen stupfull utan att tänka på att det var farligt, som “tur” har jag aldrig åkt fast, ett mirakel faktiskt det tar man inte föregivet för jag vet hur mycket det kan förstöra för en i framtiden om man åker fast på något av det ovanstående. (nu hatar jag sprit)

    Det var också i högstadiet jag förändrades som person jag blev inte den jag brukade vara. Jag var clownen den som alltid var glad, hittade på roliga saker, gjorde roliga grejer och skojade en massa. Nu är jag blyg, tillbakadragen, öppnar mig inte för många människor alltså inte ens pratar i visa tillfällen, dålig självkänsla, självförtroende, ångest osv allt är alltså piss och därför känner jag att det är dags att må bra igen och vill ta tag i mitt liv så jag kan börja leva igen släppa loss och vara fri.

    Finns säkert massa bakom liggande som gömmer sig inom mig men det behöver jag hjälp med och är därför påväg att bli ren så man bara kan pissa och börja på vägen framåt. Jag sökte hjälp förut men åkte fast på att det fanns lite i mitt piss och slutade då med kontakten eftersom man behöver stanna i möten för att pissa i vad är det 2-3 månader, skit dåligt hur det hanterar det, man söker hjälp för en anledning och det är inte för att folk ska kolla på en när man pissar utan för att få hjälp, hjälp innebär att man pratar och jobbar på sina problem, inte heller någon jävla påhittad receptbelagd laglig narkotika med massa skit i som dom skickar ut kors och tvärs för att slippa ta hand om människor på riktigt.

     

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
0

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.