Hem > Forum > Hopplöshet > Jag behöver någon att prata med

Jag behöver någon att prata med

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
5
  • Avatar

    Jag vet inte varför jag skriver här, jag har aldrig använt mig av någon sån här sida förut men jag mår verkligen dåligt och måste ventilera.

    Det har hänt konstiga saker i mitt liv generellt på sista tiden och nu senast sa min fru till mig att hon tror att jag är homosexuell och att jag har en sexuell relation med en kollega. Jag är en 30-årig man, är absolut inte homosexuell och har aldrig varit det, och jag har aldrig heller haft någon sexuell relation med en man. Jag sa till henne att hon har fel och att det inte stämmer men hon säger till mig att hon har bevis för det och att hon ska skämma ut mig med dessa bevis.

    Jag säger att hon inte kan ha bevis eftersom det aldrig har hänt (vilket jag är 100% säker på) men hon fortsätter säga att jag ljuger, att jag borde skämmas för att ha ljugit för henne, att hon försöker ge mig en chans att säga sanningen men att jag inte vill ta den, osv.

    Vi diskuterade på detta sätt fram och tillbaka sist vi pratade, hon sa om och om igen att hon har bevis och att hon kommer skämma ut mig, jag sa om och om igen att det inte är möjligt och att hon kommer med falska anklagelser och att hon kan göra vad hon vill eftersom hon inte kan ha något bevis.

    Jag börjar tro att jag håller på att bli knäpp, samtidigt gör det så ont att bli anklagad för nåt sånt av någon man älskar. Vet inte vad jag ska göra 🙁

    Avatar

    Man ska inte behöva ta emot falska anklagelser av något slag. Om jag var gift med någon som uppenbarligen hade en relation med någon annan så finns det ingen anledning att fortsätta den relationen. Vad tjänar man på att komma med hot om att sprida ut det och vilja skämma ut en person? Verkar som att din fru vill ha en hållhake på dig av någon anledning? Och vad kan det i så fall handla om? Är svartsjuka något som har funnits i er relation hela tiden, eller något som uppstått nu? För det är nog det som är grunden till hennes beteende. Och det kan ta mycket kraft och energi att behöva stå emot. Det blir ju som en inbördes rättegång där man måste vara sin egen advokat.

    Be henne lägga fram bevisen. Som uppenbarligen inte finns enligt dig. Att hålla på som din fru är inte ok. Kanske hon letar efter en väg ur äktenskapet, men vågar inte ta den ärliga vägen och säga det. Kanske hon i sin tur mår dålig och det yttrar sig på detta sätt. Parterapi?

    Låter som att hon gillar drama… vill trigga igång ett “bråk”…

    Verkar inte som att du uppskattar det alls… Säg ifrån om du inte tycker det är okej.

    Du låter långt ifrån “knäpp”… men hon kanske gör dig “knäpp”? Inte bra… Inte hälsosamt..

    Du ska känna dig stärkt i en relation, bråk ska leda till utveckling.. inte förnedring.

    Ta hand om dig!

    Avatar

    Wow, det låter olidligt och faktiskt sinnessjukt att bli anklagad på det här sättet. Förstår verkligen att det sätter griller i huvudet på dig. Jag hade också blivit helt snurrig i huvudet om någon sagt något liknande till mig. Det är ju något med att bli falskt anklagad som är oerhört obehagligt. Det sätter lätt igång antingen overklighetskänslor eller starka vanmaktskänslor?

    Eftersom det inte finns något att bevisa undrar man ju verkligen vad det är som har hänt och som får henne att agera på det här sättet? När jag varit sådär som hon är (eller hur jag ska uttrycka det), att jag varit “övertygad” om något och då gått till angrepp så har det i grund och botten handlat om någon skräck tror jag. Vet inte om det är så för henne? Något är det ju som oroar henne å det grövsta?

    Går det att i saklig ton be henne om “bevisen”, alltså när ingen av er är i upplösningstillstånd? Och så kan ni prata ut ordentligt om vad det är som händer, egentligen? Jag tror sällan konfikter bara skapas sådär, ofta finns det något som skaver och så ballar det lätt ur (kanske inte på det här viset, vanligtvis.. men du fattar vad jag menar säkert)?

    Hur mår du nu? Har det hänt något mer sedan du skrev? – om du vill säga <3

    Har du gott vidare?

     

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
5

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.