Hem > Forum > Arbete & Skola > Ringarna på vattnet pga en dom

Ringarna på vattnet pga en dom

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
10
  • Insikt, ringarna på vattnet pga. en dom är enorma.
    Så fort man reser sig. Lite.
    Ja då kommer en ny insikt, ny information.

    Återigen förstår man att man är helt ensam.
    Der finns inget stöd. Ingen hjälp.
    Man är helt utlämnad till sig själv.

    Moment 22 blir ens vardag.

    Ångest, sorg, oro, skräck, rädsla, ovisshet, obehag, ilska, besvikelse och obefogad skam blir ens följeslagare.

    Isolering och ensamhet är det enda som tycks gälla.

    För att överleva.

    Tro inte på allt du tänker…..

    Vems är dessa ord? Dina föräldrars? Vänners? Syskon? Samhället?

     

    Trådstartaren

    Tro inte på allt du tänker….. Vems är dessa ord? Dina föräldrars? Vänners? Syskon? Samhället?

     

    Orden  i mitt inlägg är mina egna. Ingen annans. Det är så jag beskriver situationen. Min familj finns till 100 %. Vänner likaså. Samhället däremot har jag ej hög tillit till. Jag kommer resa mig igen. Och finna en ny strategi. Jag behöver själv acceptera, utveckla nya metoder för att ”leva” och överleva. Trots allt.

    Orden i mitt inlägg är mina egna. Ingen annans. Det är så jag beskriver situationen. Min familj finns till 100 %. Vänner likaså. Samhället däremot har jag ej hög tillit till. Jag kommer resa mig igen. Och finna en ny strategi. Jag behöver själv acceptera, utveckla nya metoder för att ”leva” och överleva. Trots allt.

    Okej, vad har hänt?

    Trådstartaren

    Okej, vad har hänt?

    Det är tyvärr inget jag vill gå in närmare på. 
    Känner att  texten jag skrev räcker gott.

    Handlar om att leva i Moment 22. Att jag är låst. Att acceptans blir en enormt stor faktor. Att jag behöver förhålla mig till mycket olika och tunga känslor.  

    Tack 🙏🏻

    Okej, modigt att du delar med dig av det du gör. Kämpa på!

    Trådstartaren

    Okej, modigt att du delar med dig av det du gör. Kämpa på!

     

    Tack!

    Önskar jag kunde prata fritt om allt tungt.  Fast det har jag ej modet till.
    Behöver mer skydda mig själv. Vara rädd om mig!

    Kämpar hårt just nu. Har hamnat i ett låst läge. Både kroppsligt som själsligt. Vågar knappt andas. Svårt att beskriva.

    Har du det bra?

     

    Det är inte lätt att prata om tunga saker… Men du är i alla fall på god väg.

    Det låter väldigt jobbigt… Jag hoppas det går att komma på en lösning så småningom.

    Med mig är det ganska bra. Kunde varit bättre. Jag lever inte mitt drömliv direkt. Jag önskar jag vågade mer. Men jag försöker i alla fall ta ett steg i taget..

    Trådstartaren

    Det är inte lätt att prata om tunga saker… Men du är i alla fall på god väg. Det låter väldigt jobbigt… Jag hoppas det går att komma på en lösning så småningom. Med mig är det ganska bra. Kunde varit bättre. Jag lever inte mitt drömliv direkt. Jag önskar jag vågade mer. Men jag försöker i alla fall ta ett steg i taget..

     

    Förlåt. Märker att jag förklarade dåligt

    Jag personligen har modet att tala om allt i livet. Oavsett hur tungt det är.

    Dock vågar jag ej lämna ut mig längre. Kring vissa kriser.

    Pga. det kan landa fel, hamna fel i fel händer. Tolkningar görs som ej överrensstämmer med min story. 

    Och ej ens här vågar jag skriva ut vad allt handlar om.

    Och det beror ej på att jag ej litar på de personer som är här. Utan mer ur ett större perspektiv. 

    Vad skulle du vilja våga mer av? Vad får dig att ej våga? Osv?
    OM du vill skriva om det.

     

    Avatar

    Tappa inte modet, Yellow. Människor vill hjälpa. De vet bara inte hur.

    Skyddar sina domäner gör de därför att de måste. För dig gör de vad de kan, när de kan.

    Vi lever i en medial tid, en slags efter-reklamen-era: din story hänger på hur du framför den och vart åhöraren befinner sig, fysiskt, andligt och psykologiskt.

    Tappa inte modet. Bli vän med språket och din story och hjälp människor hjälpa dig.

    Avatar

    Tappa inte modet, Yellow. Människor vill hjälpa. De vet bara inte hur.

    Skyddar sina domäner gör de därför att de måste. För dig gör de vad de kan, när de kan.

    Vi lever i en medial tid, en slags efter-reklamen-era: din story hänger på hur du framför den och vart åhöraren befinner sig, fysiskt, andligt och psykologiskt.

    Tappa inte modet. Bli vän med språket och din story och hjälp människor hjälpa dig.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
10

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.