Hem > Forum > Depression > Lämnad och kommer inte över mitt ex, ge mig alla förslag

Lämnad och kommer inte över mitt ex, ge mig alla förslag

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Blev lämnad av min kille i December. Har gjort allt för att lösa det, för att behålla kontakt mm. Det är kört och jag vet det. Ändå har jag så jävla svårt att låta bli att kontakta honom och han tycker såklart att jag är skitjobbig. Har sett han med en ny tjej på gymmet flera gånger och detta har vänt upp och ner på mitt psyke, vandrar mellan mörka självmordstankar till att ringa han och be om hjälp med detta till att jag funderar på om jag mår bättre om jag flyttar hem till mamma och pappa??

    Har få vänner, nästan inga som jag spontant träffar eller pratar mycket med. Har träffat killar på tinder men är inte intresserad av någon. Tränar mycket men tyvärr är han ofta på gymmet. Bor i lägenheten vi bodde i tillsammans… Hjälp. Jag MÅSTE komma vidare nu. Jag klarar inte mer

    Ge mig exakt alla era tips på hur ni kom över ett jobbigt break up, snälla. Jag lovar att följa precis allt.
    Bör jag prata med någon profissionell, som jag såklart funderat på, behöver jag veta hur man gör detta. Kan inte betala flera tusen per gång tyvärr.

    Avatar

    Ett tips kan vara att du försöker hitta ett annat gym eller träningsform så du slipper se ditt ex då och då? Jag tycker det låter olidligt att se honom där med en annan tjej. Tänker också att relationer kanske kan vara lite som ett beroende och när man ska bli av med det beroende kan man ofta behöva sluta helt med det som man är beroende av? Inte se det, inte ha det i sin närhet, för då kickar abstinensen in ännu hårdare och påminner en?

    Tänker du att flytten till dina föräldrar är ett sätt för att få lite distraktion och slippa vara ensam med dina tankar och känslor mest hela tiden? Och så även det där att slippa vara i lägenheten som ni tidigare delade och då slippa minnas den tiden? Har du någon kompis som du kan försöka bli lite närmare polare med nu när du är singel igen och som skulle kunna bidra med positiv energi? Tänker att det nog är bra om du får input av andra och inte ska vara ensam och isolerad med dina känslor. Eller hur känner du?

    <3

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.