Hem > Forum > Ensamhet > Nya vänner där jag bor?

Nya vänner där jag bor?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
6
  • Hur ska man bete sig för att skapa relationer då man flyttat till en annan stad många mil bort från den invanda miljön, en stad där man inte är uppväxt, man saknar jobb och sånt?

    Mina vänner bor lite utspridda över landet och flera av dem vågar inte träffas pga Corona. Jag har ofta i mitt vuxenliv tyckt att det är hemskt tråkigt att jag inte haft fler bra vänner på gångavstånd, så det slipper vara som ett helt företag varje gång man ska träffas! Och att kunna ses spontant, utan att behöva planera, vore så skönt!

    Träffpunkter ,föreningar och annat har bommat igen under pandemin, så man känner sig rätt ensam!

    Småpratar och skrattar med folk som jag möter när jag är ute med hunden, folk som jobbar på ställen där jag handlar mm. Men det blir ju inte mer än så; steget till att bli vänner är långt..!

    Pandemi eller inte- människor behöver träffas och umgås! För jävligt med alla dessa restriktioner anser jag.

    Jag vill ha folk att umgås med, hur gör jag?

    Avatar

    Ett banalt tips är att gå med i Lottakåren. De kör digitala möten och utbildningar just nu. I kåren hittar man folk iaf. Kanske kan vara nåt att kolla upp i staden där du bor?

    Känner igen mig i det också. Du skriver att du har hund, kanske kan du anmäla dig till nåt hund-event? Agility eller nåt? Jag vet dock inte om det är något nu under pandemin.

    Hoppas du kommer på nåt!

    Avatar

    Jag går igenom precis samma situation. Vet ej oxå hur jag ska göra så du är inte ensam om detta tro mig

    Prova skriva här också. Kanske någon/några finns nära dig.

    https://discord.gg/UZpWTCU

     

    Avatar

    Har inga vänner överhuvudtaget än typ på FB men det är ju mest vad man ska kalla det för ytliga bekanta kanske? Har dock haft hundar hela mitt liv haft kennel och uppfödning. Varit gift med en Bruks domare (han dog tyvärr den 2.de december) Och juldagen var jag tvungen att åka till vet och ta bort min älskade hund.  Men det var inte det jag skulle säga utan fråga dig vad för hund du har?

    Ett tips är att gå med hunden på dom områdena i den nya staden där hundägare går och rasta sina hundar. Inge ovanligt att vi ägare pratar med varandra när vi går börjar ofta med hundarna (det som hjärtat är fult av osv) men är man tar typ 2 gånger om dagen så lär man känna varandra och kan tipsa varandra om alt möjligt speciellt om du är ny på orten och behöver tips om alt möjligt

    Kort våga fråga!!!

    Jag går igenom precis samma situation. Vet ej oxå hur jag ska göra så du är inte ensam om detta tro mig

    Prova Discord. Kanske finns chans få kontakt med någon där.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
6

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.