Hem > Forum > Ångest > Övertänker allt

Övertänker allt

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Avatar

    Jag har ett sånt dåligt övertänkande att det har tagit över mitt liv. Har någon nått tips pm hur man kan få detta att försvinna

    Den ä svår..gjort så i lätt 20 år själv å grejen ä den att teslut örker en inte grönne så möe å då skiter en i det…99/100 ggr så har ja fått sagt själv att jaha dä va inte så ille nej…grönninge ger dä hele en sanning i eget hövve, inte lätt alls !

    Känner igen mig mycket! För mig blir det till ett typ grubblande om allt möjligt. En sak som fungerat för mig ibland är att planera mitt grubblande till en speciell tidpunkt på dagen då jag släpper fram alla tankar. Då kan jag hindra överhängande att ta över mitt liv,  när tankar håller på att bli för mycket så säger jag till tankarna att de får vänta tills senare. Och om jag inte tycker mig vara klar på den tanketid jag planerat så säger jag att du får fortsätta på den tanke nästa gång.också att kolla på tankarna som moln som kommer och går och fråga sig vill jag ha kvar den här tanken eller låta den lösas upp. Hoppas det kan vara något råd.Ha det lugnt

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.