Hem > Forum > Under 18 > Räknas det som suicid tankar elelr vad?

Räknas det som suicid tankar elelr vad?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • (klistrat in å ändrat lite från min förra då rubriken försvann av nån anledning)

     

    Jag har aldrig varit så ostabil i mitt mående som nu.
    Med gymnasie på distans blev det nog värre.. hamnar mkt efter inskolarbetet osv,

    men har bra dagar ibland, för bra, där det finns för mkt energi, är mer social å de varar typ 2-3 dagar sedan faller jag å är långt ner i minst en vecka, kan ha ”vanliga” episoder med med men de e sellan,,

    Men till saken lite kortfattat-
    Nu i början av veckan, söndag natt till typ tisdag natt så mådde jag extremt piss, hade en hel del tankar på att ja men göra saker som är ”livs-farliga” men vill ju inte dö, utan bara att nån ska se eller förstå hur dåligt jag mår.. får massa sånna tankar när jag mår lite extra dåligt,,

    räknas det som självmordstankar eller finns de andra bättre passande ord, är de ”bara” ett typ av självskadebeteende??

    (Med livs-farliga så menar jag alltså mer ja men ta en överdos av tex Alvedon.. eller typ låta mitt självskadebeteende bli värre…vilket jag vet är dumt, de vet alla, men ja)

    Trådstartaren

    Frågar eftersom att jag VET att jag behöver hjälp, vill ha hjälp- men vet inte ”vad” jag egentligen har för problem,, liksom jo problemen vet jag,, men aa vet ej hur man ska förklara hah.

    Avatar

    Du behöver inte veta exakt vad du känner för att söka den hjälp du behöver. Det är tydligt att du inte mår bra, och när du får prata med någon kommer ni tillsammans reda ut dina tankar.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.