Hem > Forum > Ångest > Orkar inte

Orkar inte

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Jag tror jag bara behöver skriva av mig. Jag orkar inte längre. Har mått “dåligt” under stor del av mitt liv men har helt kraschat nu. Ingenting fungerar längre. Försöker dämpa ångesten med olika saker. Mest så hetsäter jag, men det får mig egentligen bara att må sämre. Jag känner mig så äcklad av mig själv. För ett tag sen började jag köpa massa onödiga saker igen. Har haft perioder tidigare där jag typ stressshoppar när jag mår dåligt. Men just nu tillåter inte min ekonomi detta eftersom jag är sjukskriven vilket gjort att jag dumt nog skaffat ett kreditkort. Än så länge om jag bara slutar. Tänker alltid att detta ät sista gången för månaden jag får köpa något, så kommer jag att kunna betala av det. Men vet inte hur jag ska sluta. Det absolut sämsta som kan hända just nu är att jag får betalningsanmärkningar eftersom jag precis köpt en lägenhet och måste få beviljat lån…

    Har haft en sån sjuk ångest senaste dygnet. Det brukar gå väldigt upp och ner. Brukar ha några okej stunder under dagen men inte nu.
    Jag övervägde att ta lugnande men har lovat min läkare att inte ta för många och hålla mig till receptet men den dosen fungerar inte. Så istället har jag för första gången försökt att skära i min kropp, detta efter att ha satt i mig en stor mängd mat på kort tid. Men det fungerade inget vidare alls, mår inte alls bättre.

    Allt känns ganska hopplöst nu.

    Avatar

    Jag förstår vad du menar när du säger att du spenderat en stor del av livet med att må dåligt. Du är inte den enda. Det jag skulle vilja veta är hur det blev så här? Det har ju inte alltid varit just så här illa?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.