Hem > Forum > Depression > Vågar ej säga ifrån

Vågar ej säga ifrån

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4
  • Avatar

    Hej på er allihopa. Kanske konstig fråga att ställa men jag är så kluven och undrar hur ni hade gjort.

    Jag började rida då jag är hemma sjukskriven pga psykisk ohälsa +utmattning. Älskar hästar så var så glad att jag äntligen kunde börja.
    Tyvärr märkte jag att min lärare är elak, hon är arrogant och skriker på en under lektioner fast jag är relativt ny. Jag är redan så skör så jag klarar inte av det, gråter innan varje lektion och ibland på vägen hem. Vill gärna avsluta kursen då det tynger ner mitt mående mer än får mig att må bra.
    Hade ni sagt hur ni kände eller hade ni ljugit ihop något?
    Låter kanske töntigt men detta blir en sån stor sak för mig och vet inte hur jag ska göra.
    Tack för ni läste

    MVH

    Avatar

    Hej, förstår att du grubblar över detta. Personligen hade jag nämnt något om detta till en högre chef där på stallet, tror jag. Finns den möjligheten? Hade även undvikit personen jag är rädd för, för att freda mig själv. Precis så som du gör. Tänker även att prata med en högre chef på sikt kan innebära att när den personen med stor sannolikhet får in fler klagomål på ridläraren kan ju den behöva ersättas med någon annan – och det vore fantastiskt! 🙂

    Avatar
    Trådstartaren

    Hej, förstår att du grubblar över detta. Personligen hade jag nämnt något om detta till en högre chef där på stallet, tror jag. Finns den möjligheten? Hade även undvikit personen jag är rädd för, för att freda mig själv. Precis så som du gör. Tänker även att prata med en högre chef på sikt kan innebära att när den personen med stor sannolikhet får in fler klagomål på ridläraren kan ju den behöva ersättas med någon annan – och det vore fantastiskt! 🙂

    tack för svar! Tyvärr så är hon högsta chef där, vilket inte underlättar för mig haha.

    Avatar

    Antar att det är ridskola du menar? Tror inte du kan förändra hennes sätt att utbilda, men finns det ingen möjlighet att prova någon annanstans? Hästar och stallmiljö har en fantastisk möjlighet att kunna ge positiv energi. Det är ju inte dej det är fel på, utan den som utbildar. Det är ju i stallmiljöer som överallt annars i samhället, är man ett rövhål som beter sig illa så är man, men inget andra ska behöva må dåligt över. Tycker inte du behöver ge någon förklaring om du beslutar dig för att inte vara där mer. Hoppas du hittar en plats som ger dig positiv energi istället.

    Avatar

    Ah, typiskt 🙂

    Det låter som att det bästa kanske vore om du säger en vit lögn och liksom smiter ut bakvägen? Tänker så du slipper bli ännu mer rädd och att det river upp gamla minnen av eventuella obehagligheter? Håller med Teal Cutedi att du inte behöver ge någon förklaring för någon annans skull. Tänk på dig själv i första hand.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.