Hem > Forum > Terapi & Medicin > Terapiform ADHD, ångest, självmordstankar

Terapiform ADHD, ångest, självmordstankar

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Hej! Min sambo har vid 31 års ålder fått diagnosen grav ADHD. Medicinen testas nu med olika doser osv och verkar fungera rätt bra.

    Han har dock fortfarande stundtals mycket svårt att hantera sina känslor, ångest och frustration. Framför allt på natten när vår lilla bebis vaknar. Då blir han rasande, svär och lyfter och lägger ner honom hårdare än vad som känns okej. Inte så det skulle skada fysiskt, men vi är båda oroliga att detta beteende ska skapa otrygghet hos barnet med tiden. Bebisen blir märkbart uppgivet av det.

    På grund av att han känner sig otillräcklig, misslyckad och överväldigad av livet i stort har han ibland också stark ångest och säger att han inte orkar leva mer.

    Vi undrar vilken terapiform som kan tänkas passa bra vid sånt här. Att hantera känslor, lära sig reglera dem, hjälpa vid mycket stark ångest.

    Detta tär så mycket på oss. Det gör ont att se honom så på botten, samtidigt som jag inte tolererar ett sådant beteende mot vårt barn. Jag är rädd att han en dag inte ska komma hem från jobbet för att han tagit sitt liv. Jag går sönder av detta. Han vill själv hitta rätt terapiform och hjälp.

    Tacksam för tankar och erfarenheter.

     

    Avatar

    Hej, ledsen att ingen här har kunnat ge tips på behandlingsmetoder. Hur har det gått för din sambo? Samt har du som närstående möjlighet till stöd i situationen? Kram

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.