Hem > Forum > Depression > Ok om man…

Ok om man…

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Avatar

    Halloj alla.

    Är det ok om man bara vill försvinna/ta sit liv i lugn och ro ? När man insett att det inte finns fler utvägar ?

    Jag menar…jag vill inte att min familj ska ha någon ångest osv.

    Det är väl mitt val ?

    Kommer så klart skriva ett brev och förklara lite snabbt till efterlevande.

    Men vill inte att dom ska känna att dom gjort något fel och så…

    Hej då…

    Hej

    Det där är en fråga som ställer allt på sin spets och som jag också har ställt mej själv.Individens fria val kontra den skyldighet man har att göra det bästa av sina förutsättningar.Problemet är kanske att även om man försöker frita sina anhöriga från allt ansvar,så kommer dom ändå att anklaga sej själva.Ett självmord i ens nära krets är något man aldrig kommer över,som ett sår som inte vill läka.Livet förändras hela tiden,men ett självmord är definitivt och går inte att  göra ogjort.

    Avatar

    Hej 😊

    Jag tror på att det finns lösningar, att du bara behöver tid för att kunna se dem.

    Jag vet hur det är att vara på botten och jag vet att det finns så mycket fint att uppleva och känna när man rest sig upp!

    Berätta gärna för mig. Om du fick önska dig, drömma, vad skulle du behöva för att må bättre? 😊

    Du är inte ensam och man är starkare än vad man tror! Våga känna/ tänka utan att ta action på känslorna. Du behöver tid 😊

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.