Hem > Forum > Ensamhet > Varför hjälper inte mind.se ensamma?

Varför hjälper inte mind.se ensamma?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
6
  • Avatar

    Jag tycker det är märkligt att folk som är ensamma lr mår dåligt inte kan kontakta varandra här på mind.se.

    Jag är ofta vaken på nätterna och hemma på heltid och skulle gärna ta emot samtal från folk som behöver nån att prata med.

    Så varför tillåter inte mind.se att vi knyter kontakter?
    Varför skriver folk här när ni ändå inte får hjälp?
    Starta tråd på Flashback lr nåt annat forum, där finns jag och ringer gärna upp alla som vill.

    Avatar

    Att organisera forum för folk som mår dåligt och har svårt att kommunicera och relatera vore faktiskt ingen dum idé. Om inget annat skulle man kunna anordna mind-evenemang där man å ena sidan får lära sig mer om kognitiv hållbarhet och får ramla in i folk som har det svårt som en själv.

    Avatar

    Att organisera forum för folk som mår dåligt och har svårt att kommunicera och relatera vore faktiskt ingen dum idé. Om inget annat skulle man kunna anordna mind-evenemang där man å ena sidan får lära sig mer om kognitiv hållbarhet och får ramla in i folk som har det svårt som en själv.

    Avatar

    Tycker de låter som en bra idé o håller med dig om att de vore bra om man kunde knyta kontakter o prata när man vill även om natten! Har samma som du e hemma alltid o helt ensam o e man vaken på natten kan de kännas väldigt bra ha ngn vänn prata med många tankar kommer upp då allafall för mig

    Avatar

    Skriv ett tips till mind och förklara hur du känner:) dom måste få höra klaget och önskningen:)

    Avatar

    Mind har både telefon och chatt. Sök till Mind för att bli volontär annars 🙂 Finns även forum på nätet där andra hjälper varandra.

    Avatar

    Det finns en app som heter angelchat där en ska kunna chatta med varandra. Tyvärr har jag försökt flertalet gånger att både ”ge” och ”ta emot” hjälp (som är de olika alternativen en klickar i) utan att få kontakt med någon. Men jag håller med TS, det borde verkligen finnas en sådan funktion här.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
6

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.