Hem > Forum > Stress > Jag vet inte vad jag ska göra.

Jag vet inte vad jag ska göra.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Jag har en kille som inte mår så bra och jag vet inte vad jag ska göra? Han och jag går i samma skola, våran relation har varit upp och ner men nu går det bra förutom att han mår dåligt och känner att han vill dö. Vad jag vet så är jag en liten del varför han vill dö för att innan så var jag inte seriös, jag brydde mig inte så mycket om han jag playade han basically. Men han och jag gjorde slut efter ett tag i ungefär 3 veckor och jag ångrade mig som FAN men jag pratade med han och det blev bättre och nu  är jag och han ihop och vi har varit det sen sportlovet. Jag älskar han jätte mycket och han älskar mig men han kan bara tänka på dåliga minne och sen hur hans familj inte bryr sig om han eller sätter en stor press på han. Jag vet att det här inte verkar vara en stor grej men det är för mig när han mår dåligt så vet jag inte vad jag kan göra, han kan börja trycka sina naglar mot hans handflator, börja slå sin vägg, skära sig och sen kan han även springa ut mot en skog och vara där i flera timmar. Han säger att han inte kan prata med någon förutom jag och några vänner när jag tycker att han borde prata med en psykolog men han säger då att dem kommer att bryta deras tystnadsplikt och sätta han någonstans för att han har självmords tankar. Men som sagt för er är det kanske inte så viktigt men för mig är det han brukar säga att jag är den ända som gör han glad och det ända som gör så att han vill leva det var allt snäll ge mig tips om vad jag kan göra🥺

    Hej,

    Hur har det gått för dig och din kille?
    Har han fått någon hjälp med sitt mående? Att prata med någon kan vara ett viktigt första steg. Han får gärna kontakta oss på Självmordslinjen via chatt eller telefon. Det är helt anonymt och kostar inget.

    https://mind.se/hitta-hjalp/sjalvmordslinjen/

    Hur gör du för att ta hand om dig själv i detta? Har du någon att prata med?

    Med värme,
    Mind

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.