Hem > Forum > Ångest > Ångest & depression kopplat till dumpat tjej

Ångest & depression kopplat till dumpat tjej

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Hej,

    Jag vet inte var jag ska ta vägen! Gjort slut med en flickvän som jag verkligen, verkligen älskat!

    MEN

    Problemet är att hon har utnyttjat min goda vilja fullständigt under två år. Jag vill egentligen skriva en hel roman här nu. Men jag har inte orken och vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta. Men jag ser henne nästan som narcisist, mytoman och “sol och vårare” på samma gång. Jag har verkligen gjort allt för henne!!

    Till saken hör också att jag lämnade ett 12 års förhållande med två gemensamma barn för denna kvinna. Ett förhållande som egentligen var helt fantastiskt men vi levde i ett ekorrhjul med två småbarn. Men i efterhand kan jag inte i min vildaste fantasi förstå att jag lämnade henne.

    Tjejen som jag dumpat nu bönar och ber att jag ska komma tillbaka. Jag vill inte! Jag vill verkligen inte! Men på något sätt
    får hon mig att känna mig så älskvärd – trots att hon under vårt förhållande behandlat mig som skit! Därtill har vi egentligen ganska mkt annat som inte passar i livet. Olika framtidsdrömmar, barn som inte går ihop, olika intressen. Det blir inte det liv som jag vill leva med henne!

    Sitter nu med en sån sanslös ångest och depression så jag vet inte var jag ska ta vägen! Jag hade nog egentligen
    behövt åka in till psykakuten! Jag vill inte tillbaka till detta destruktiva förhållande! Men jag älskar henne!

    Jag skakar av ångest! Shit! Detta kan sluta hursom helst!

     

    Avatar

    Hej du, vad ledsen jag blir av att läsa om din ångest. Ibland händer saker i livet man inte kan rå för. Och ibland tar man beslut som man i efterhand skulle hanterat annorlunda. Jag förstår dig. Det är ingen som klandrar dig. Och tänk, du har nu tagit ett steg i rätt riktning mot ett liv utan en destruktiv person. Det låter verkligen som framsteg. Hur mår du idag?

    Kram!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.