Hem > Forum > Må piss > Beroende /ångest/depression

Beroende /ångest/depression

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Avatar

    Jag har precis,eller för 2 månader sen kommit hem från mitt lvm hem. Vart där i 6 månader. Jag har haft det tufft senaste veckan. Vi hade möte med mina föräldrar och dom på beroende. Sååå jobbigt att höra deras sida, och hur dom har mått.. jag förstår dom, att jag måste bygga upp tillit igen. Men kan dom nånsinn förstå hur det är att vara i missbruket?! Idag har jag haft världens sämste dag, såå mycket ångest.. och nu sitter jag här igen, men ett glas vin.. vad håller jag på med?!?! Hur ska jag ta mig ur detta?! Vill ju inget hellre än att må bra, vara nykter….

    Avatar

    Jag har precis,eller för 2 månader sen kommit hem från mitt lvm hem. Vart där i 6 månader. Jag har haft det tufft senaste veckan. Vi hade möte med mina föräldrar och dom på beroende. Sååå jobbigt att höra deras sida, och hur dom har mått.. jag förstår dom, att jag måste bygga upp tillit igen. Men kan dom nånsinn förstå hur det är att vara i missbruket?! Idag har jag haft världens sämste dag, såå mycket ångest.. och nu sitter jag här igen, men ett glas vin.. vad håller jag på med?!?! Hur ska jag ta mig ur detta?! Vill ju inget hellre än att må bra, vara nykter….

    Hej, hade du det lika jobbigt som du förklarar nu de  2 första månaderna?

    Vad är det som får dig må så dåligt? vet du orsakerna?

    Jag vet själv hur det är att vara i ett missbruk är 17 år tyvärr bara och missbrukar..

    Om man får fråga hur gammal är du? du behöver ej svara om du ej vill.

    Det är inte lätt även fast man vill må bra, har du motivation till att ta dig ur detta? Självklart inte på egenhand men får du hjälp av dina föräldrar, stöttar dem dig eller har du någon annan?

    Du borde kanske inte ha alkohol i hemmet när du inte riktigt är stabil därför att de blir lätt och enkelt att falla tillbaks, vad sägs om alkoholfritt? De kanske är värt att testa ändå eller vad tror du? Annars så fort du känner denna känslan försök distrahera dig med annat som du tycker är roligt, eller ring någon du av dina nära och kära och be dem komma dit för du känner att du behöver dricka igen och inte vill falla tillbaks så kan dem lättare stoppa dig?

    Hur mår du nu?

    Kram från en cybervän, tro mig du kommer klara det förr eller senare det vet jag, du är starkare än du tror, det kommer vara svårt i början men börja med små steg för att bryta mönstret.

    Avatar
    Trådstartaren

    Jag tror att jobbigaste var den första månaden på behandlingshemmet. Och nu.. när man är fri från tvång och ska klara det själv. Jag hade inte alkohol hemma utan jag köpte det idag. Såå fel!!

    jag går på antabus, men nu missade jag tiden igår. Och då testade jag att dricka..

    nu mår jag dåligt.. eller det är nog inget mot för hur jag kommer att må imorgon då jag inser vad jag gjort..

    det slutade ju inte med ett glas..jag ringde min kontakt på beroende innan jag började dricka.. hon sa att jag skulle distrahera mig med något annat. Men suget var för starkt..

    jag är 30 år.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.