Borderline…..

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Alla känslor är så otroligt starka och verkliga även om mitt logiska tänk vet om att det bara är ett tillstånd för tillfället.

    Jag har bordeline. Just nu, just idag känns allt svart. Alla känslor gör fysiskt ont inom mig. Sitter på badrumsgolvet och funderar på vart jag ska ta vägen. Igår var en bra dag, jag hade lite ångest inför skolan idag. Idag gick jag aldrig dit. Jag hatar mig själv för det. Mina tankar eskalerar i självhat & hopplöshet. Jag minns att jag var glad igår på förmiddagen men jag kan inte längre minnas hur det känns att inte må såhär. Alla tillstånd kastas så fort åt olika håll. Jag hänger inte med.

    Just idag har jag självmordstankar och självskadebeteende tankar. Mitt hjärta bara pumpar. Mina händer skakar. Mina tankar rusar så fort att det svårt att formulera mig.

    Terapin och allt man lärt sig där känns så långt borta. Jag har alltid vela ha barn. Just nu idag känns det som att jag inser att det aldrig kommer att hända.

    Det skulle vara lättare för alla om jag en gång för alla bara försvann. Har varit såhär upp och ner så länge jag kan minnas. Det blir ju aldrig bra….. vet inte vad jag ska ta mig till.

    Avatar

    Hej där,

    Jag har också borderline, förutom ptsd och adhd. Jag vet hur det är när alla känslor bara är för mycket? Var fan ska man göra av sig? Det gör fysiskt ont att ha så starka känslor hela tiden. Man är aldrig lite ledsen eller lite besviken, det är alltid fullständig katastrof och mycket lättare att hamna i ett mörkt hål. Men du, ge inte upp. Borderline suger, trust me I know, men. Det finns alltid vägar att gå, outforskade stigar, saker ändras och vem vet, du kanske kommer må mycket bättre om en tid? Det går i vågor och du är en stark människa som tampas med det här.
    Det kan göra ont i hjärtat, men det är för att i ett stort hjärta får många fler känslor plats.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.