Hem > Forum > Depression > Orkar inte.

Orkar inte.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Avatar

    15 år, och redan trött på allt.. Vet jag måste söka hjälp, men det så svårt. Det går inte att förklara längre hur ont allt gör. Ont psykiskt. Varje dag är en kamp. Att ta sig upp ur sängen på morgonen är jobbigt bara det. Depression, ångest, självskadebeteende, självmordstankar.. Hur tar man sig igenom allt..? Går det ens? Känns som den ända utvägen är att försvinna. Jag vill slippa allt, inte må såhär, inte ha det såhär. För varför skulle någon ens lyssna på en 15åring som knappt ens vågar gå utanför huset pga socialfobi. Är så osäker i mig själv. Jag förstör allt, vänskaper, band till familjen. Pratar knappt med någon längre. Hör inte av mig. Mår för dåligt för att träffa folk. Prata med folk. Varför ska allt vara så svårt, varför vågar inte jag göra saker som alla andra vågar. Saker som är så lätt för andra, är så svårt för mig. Ingen kan förstå allt. Ingen kan hjälpa mig eller göra något åt saken. Bup hjälper mig inte. Varför hamnade jag i denna skiten, och inte kan ta mig ur. Tänkt och försökt ge upp så många gånger. Jag stannar bara i skiten hur jag än gör. Jag orkar inte mer, det är för mkt. Har kunnat hantera det förut men det går inte längre alls. Det finns ingen mening att ens försöka mer. Ger upp snart. Orkar inte mer..

    Avatar

    Följ Johanna Ottosson på youtube och snap.

    Avatar

    Jag lyssnar på dig. Skriv om du vill prata.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.