Hem > Forum > Ensamhet > Varför blir de såhär?

Varför blir de såhär?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Hej, jag är en tjej på 13 år. Har nyss börjat 7an och skaffat massa nya vänner. Jag har inte svårt för att prata med människor. Dock är jag väldigt osäker vilket gör det svårt i början. Jag har alltid känt mig annorlunda från folk, och i min nya ”kompis krets” är det samma. Försöker vara social och pratglad. Men ibland bara blir jag tyst, jag blir helt ofokuserad och bara ”svävar bort från verkligheten” men hittills har det gått bra med vännerna i skolan. Men utanför skolan har jag sällan folk att vara med. Det känns som att ingen vill vara med mig och jag vet inte varför, vilket är det värsta. Jag sitter ibland och grubblar på nätterna ”varför vill ingen va med mig?” Är alla bara upptagna hela tiden?

     

    Varje gång skolan har slutat och jag ska hem mår jag piss, när alla andra är glad. Jag älskar att vara i socialt umgänge, så tänk er när jag ska hem och vara helt ensam. Dessutom känns det ibland att jag blir manipulerad och att mina kompisar använder mig för deras egna nöje. Låt oss säga att jag har fått en nytt spel (kom bara på något) och då så vill de hänga men sen när de fått spela detta spelet och jag går hem så ringer de aldrig mer. Jag blir så trött och lägger skulden på mig och undrar om jag har gjort något. Jag vill så gärna ha ”riktiga vänner” för att må bra men de finns inga. Har tappat hoppet helt, mår piss.

     

    Avatar

    De kan vara tuff tid högstadietiden men håll ut de blir bättre, jag mådde oxå piss mellan 7 och 9an men life goes on ja problem kommer alltid att komma även i vuxenåldern men det kommer mycket bra oxå, vet att de inte till nån hjälp just nu men stod jag ut en tiden kommer du oxå klara det hang in there👊💕

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.