Hem > Forum > Ensamhet > Ensam tjej

Ensam tjej

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 14 totalt)
13
  • Avatar

    Hej, jag är 13 år och jag vet inte riktigt hur jag ska börja.

    Innan jag började skiva detta skrev jag en lång text om mitt liv, fast jag tänkte ”vem bryr sig?” ”Vem kommer orka läsa dethär endå?”

    Så nu skriver jag dethär, kortfattat (utan att ta upp hela min barndom)

    Jag är en väldigt ensam tjej. Jag har inte många vänner. Jag förlorade många vänner under min svåra period, som fortfarande pågår btw. Jag har varit deprimerad i snart ett år. Och ja, jag kanske må ha själv diagnoserat migsjälv. Jag har inte pratat med någon terapist, jag tar inga tabletter. Men jag vet att det är depression eller något liknande. För jag har mått dåligt under en lång period. Men grejen är den att, jag mår inte dåligt när jag är med vänner. Jag mår jätte bra och ler och skrattar när jag är med vänner, men jag har inga vänner. Jag har haft, men förlorat många. Alla har varit falska, och jag vet att det är så det är nuförtiden. Det är synd. Känns som att jag är den enda äkta nuförtiden.

    Jag mår oftast dåligt på kvällen, lyssnar på ledsen musik och gråter. Jag mår dåligt över många olika saker, mitt förflutna, mina drömmar som inte kommer gå i upplevelse, mitt utseende, min ensamhet, mitt liv, nästan allt. Det är som att jag på natten faller i ett svart hål i mina egna tankar, känslor. Jag faller i så mörka, djupa tankar att jag mår så dåligt, så dåligt. Det beror mycket på musiken, musik får mig att känna mycket. Musiken är som min enda vän.

    Jag har mycket svårt för att hitta personer som mig. Som har samma intressen, känner samma saker, lyssnar på samma musik. Jag skulle vilja ha en vän som mig, jag vill ha någon att prata med. Men det finns ingen. Dessutom bryr sig ingen. Jag vet att vissa hatar att lyssna på andras problem, men jag har inget emot det.

    Att vara ledsen har blivit en del av mig. Ibland vill jag vara ledsen, jag vill känna smärta. Ibland kan jag inte. Men mestadels varför jag vill va ledsen är för att när jag är ledsen finner jag ro i migsjälv. Med djup musik ser jag allt vackert och fridfullt. Det är deprimerat, men jag faller för det. Friheten, känslan. Allt har blivit en del av mig och jag vill ha det så.

     

    Om jag kommer va såhär ensam hela livet, då vet jag inte vart jag tar vägen. Jag har ett citat jag kommit på själv. ”Livet är som att hänga på kanten av en bro, ibland drar någon upp dig, men sen hamnar du på kanten av bron igen, och så fortsätter det så, det är jobbigt, man vill släppa, men man vill kämpa”  bara vissa förstår. Men meningen med det citatet är att livet går som i en cirkel, du mår bra ibland, sen mår du dåligt, sen mår du bra och så fortsätter det så i det mönstret. Du kan aldrig bara må bra, eller bara må dåligt. Det är alltid en blandning av både. Och att ”må bra” kan betyda så lite som njutningen du får från en god måltid, allt sånt räknas.

     

    idag har jag en sak, bara en sak som får mig att vilja leva, kämpa. En dröm som jag har som jag kan uppnå när jag blir äldre. Om jag har en mening i livet, så är det frihet.

     

    Nu har jag öppnat upp för dig, just dig. Jag har aldrig berättat mina känslor för någon, aldrig. Så detta känns lite läskigt, även fast jag är anonym.

    Hej

    Det gör ont i hjärtat att läsa din text.En ung människa,som har hela livet att se fram emot och mängder av upplevelser som bara väntar på dej,men det verkar som om du redan har gjort dåliga erfarenheter av andra människor.Det är lätt att tappa tilltron och tilliten till andra,men det finns bra och pålitliga människor också.Det gäller bara att inte ge upp utan att fortsätta leta och vara öppen för nya kontakter.Kanske vara lite försiktig och ta det lite långsamt,men ändå inte bli rädd för människor,för då missar man mycket.Du har ju själv märkt,att du blir glad av att vara i sällskap med andra.Och fortsätt drömma.Det är drömmarna som för oss framåt.Det är nog så med livet,att man får försöka att hitta sin egen mening och den kan vara olika för alla.Jag önskar allt gott till dej och hoppas att du hittar nån som är som du.Då blir ni två fantastiska människor.Lycka till.

    Hej, jag är 13 år och jag vet inte riktigt hur jag…

    Om du behöver någon att skriva av dig till och prata med ibland så ställer jag gärna upp. Jag är som du att jag inte tycker det är jobbigt att prata om andras problem. Det är väldigt starkt att dela med dig av dina känslor även om vi inte vet vem du är. Vi finns här och vi bryr oss just för att många här är som du, de har det eller har haft det jobbigt.
    Det låter som att du har mycket mer du skulle vilja dela med dig om, sånt som hänt under din barndom. Det får du väldigt gärna göra. Enklast är om du delar upp det i mindre delar isf så blir det enklare att diskutera.
    Jag hoppas att du inte blir att känna dig för ensam nu ikväll.

    Avatar

    Har du testat att prata med Bris?

    Jag följer massa ungdomar på Snapchat och nästan hälften av alla unga tjejer verkar må psykiskt dåligt.

    Kanske är det en del av tonårstiden lr så har nåt gått snett i vårat land.

    Jag brukar försöka hjälpa alla som mår dåligt, men bäst är nog att ta hjälp av nån i sin närhet, släkt lr vänner.

    Testa att adda lite randoms på snap så kommer du hitta massor med tjejer i din ålder som mår som dig, kanske ni kan stötta varandra!

    Avatar
    Trådstartaren

    Hej Det gör ont i hjärtat att läsa din text.En ung människa,som har hela livet att se fram emot och mängder av upplevelser som bara väntar på dej,men det verkar som om du redan har gjort dåliga erfarenheter av andra människor.

     

    Hej! Tack för dina fina text! Betyder mycket! Trodde att ingen skulle svara, men tack iallafall!

    Jag ska försöka och inte ge upp, jag lovar. Vara öppen till nya kontakter och sånt!

    Din text gjorde så att jag fick hopp! Tack

     

    Avatar
    Trådstartaren

    Om du behöver någon att skriva av dig till och prata med ibland så ställer jag gärna upp.

     

    Hej, låter bra! Fast helst någonstans anonymt, känns bättre så!

    Avatar
    Trådstartaren

    Har du testat att prata med Bris? Jag följer massa ungdomar på Snapchat och nästan hälften av alla unga tjejer verkar må psykiskt dåligt.

     

    Hej! Tack för tipset, ska försöka!

     

    Och ja, de flesta ungdommar mår ju psykiskt dåligt. Vissa gör det för uppmärksamhet dock, men inte alla!

    Om du behöver någon att skriva av dig till och prata med ibland så ställer jag gärna upp. Hej, låter bra! Fast helst någonstans anonymt, känns bättre så!

    Har du några förslag på vart isf? Någonstans där man kan skriva personliga meddelanden så inte alla kan läsa det du skriver kanske passar bäst.

    Avatar
    Trådstartaren

    Har du några förslag på vart isf? Någonstans där man kan skriva personliga meddelanden så inte alla kan läsa det du skriver kanske passar bäst.

     

    Jag vet inte riktigt, vart som helst går bra så länge man har en anonym profil på tex insta, snapchat o sånt.

    Jag vet inte riktigt, vart som helst går bra så länge man har en anonym profil på tex insta, snapchat o sånt.

    Finns en hemsida som heter Hamsterpaj.net. Det är en ganska döende sida men de har så man kan skicka personliga meddelanden. Och man anger bara den info man själv vill. Kan vara ett bra alternativ om du inte vill att jag och andra ska ska veta om din insta och snap profil.

     

    Hej! Jag är 17 år och känner typ likadant som dig, vill du prata med mig? Vi kan säkert bli vänner om du vill 🙂

    Det är nog bättre att prata med Pink Rerifa. Jag är betydligt äldre och kille så det kan vara enklare för er att relatera till varandra. Men se till att fortfarande hålla det anonymt, man vet ju inte säkert vem den andre är.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 14 totalt)
13

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.