Hem > Forum > Varmprat > Hjärtat krossat av min äldsta vän och första kärlek

Hjärtat krossat av min äldsta vän och första kärlek

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2
  • Avatar

    Varning för långt inlägg.

    idag fick jag reda på något jag aldrig trodde skulle hända mig,någonsin.

    Jag och min vän, vi har varit vänner i ca 22 år, hon är den mest fantastiska människa jag har träffat och har stöttat mig i många svåra perioder, skulle utan tvekan kunna säga att hon är den mest genuina människa jag någonsin har träffat.
    Vi har hållt varandras händer i både fina och jobbiga stunder, torkat varandras tårar och gått igenom det mesta ihop, vi har även bråkat men alltid hittat tillbaka starkare än någonsin, hon är en människa jag trodde skulle stå vid min sida tills vi blir gamla och grå.

    Dem senaste månaderna, så har hon tagit avstånd från mig och jag har inte riktigt förstått varför och undrat om jag har gjort henne något, om hon är arg, vilket jag ändå inte riktigt kunde förstå varför isåfall då jag aldrig har gjort henne något.
    För att göra en lång historia kort, jag visste att hon inte var tillsammans med sitt ex längre och hade träffat någon ny kille, men jag har inte vetat vem – idag kom det fram att hon gör så att jag inte kan se hennes ig och Snapchat storys, då förstod jag att något var konstigt, att hon träffar någon som hon inte vill att jag ska veta om.
    Lånade min väns instagram och såg direkt vem det var – mitt ex och första kärlek, det var många år sen vi var tillsammans
    Men jag tror många kan relatera när jag säger att alla har en speciell person som dem alltid kommer tänka på med värme och gärna vill ha för sig själv, dvs jag vill inte att någon av mina vänner ska vara där och ta del av det som har varit mitt, även fast det var längesen vi var tillsammans, Då hon även är så medveten vad jag känner för honom och alltid har känt.

    Jag känner mig så otroligt besviken, och förnedrad.
    Det värsta av allt, det är att jag älskar henne, jag älskar honom, men att dem två nu ska vara tillsammans det är något jag aldrig kommer att kunna leva med.
    Jag skulle aldrig kunna säga ett enda ont ord till henne, men jag kommer heller aldrig kunna vara vän med henne igen.

    Är det någon som varit med om något liknande som jag går igenom just nu? vet inte vart jag ska ta vägen.
    Det känns som att min bästavän precis har dött.

    Avatar

    Varning för långt inlägg. idag fick jag reda på något jag aldrig trodde skulle hända mig,någonsin. Jag och min vän, vi har varit vänner i ca 22 år, hon är den mest fantastiska människa jag har träffat och har stöttat mig i många svåra perioder, skulle utan tvekan kunna säga att hon är den mest genuina människa jag någonsin har träffat. Vi har hållt varandras händer i både fina och jobbiga stunder, torkat varandras tårar och gått igenom det mesta ihop, vi har även bråkat men alltid hittat tillbaka starkare än någonsin, hon är en människa jag trodde skulle stå vid min sida tills vi blir gamla och grå. Dem senaste månaderna, så har hon tagit avstånd från mig och jag har inte riktigt förstått varför och undrat om jag har gjort henne något, om hon är arg, vilket jag ändå inte riktigt kunde förstå varför isåfall då jag aldrig har gjort henne något. För att göra en lång historia kort, jag visste att hon inte var tillsammans med sitt ex längre och hade träffat någon ny kille, men jag har inte vetat vem – idag kom det fram att hon gör så att jag inte kan se hennes ig och Snapchat storys, då förstod jag att något var konstigt, att hon träffar någon som hon inte vill att jag ska veta om. Lånade min väns instagram och såg direkt vem det var – mitt ex och första kärlek, det var många år sen vi var tillsammans Men jag tror många kan relatera när jag säger att alla har en speciell person som dem alltid kommer tänka på med värme och gärna vill ha för sig själv, dvs jag vill inte att någon av mina vänner ska vara där och ta del av det som har varit mitt, även fast det var längesen vi var tillsammans, Då hon även är så medveten vad jag känner för honom och alltid har känt. Jag känner mig så otroligt besviken, och förnedrad. Det värsta av allt, det är att jag älskar henne, jag älskar honom, men att dem två nu ska vara tillsammans det är något jag aldrig kommer att kunna leva med. Jag skulle aldrig kunna säga ett enda ont ord till henne, men jag kommer heller aldrig kunna vara vän med henne igen. Är det någon som varit med om något liknande som jag går igenom just nu? vet inte vart jag ska ta vägen. Det känns som att min bästavän precis har dött.

    Hej,

    Jag har varit med om något liknande. En av mina absolut bästa vänner blev ihop med min första pojkvän, som jag vid det tillfället hade börjat träffa igen (inte som dejt men att vi umgicks och flirtade med varandra). Till en början kände jag mig både lite dum och svartsjuk, men sen ändrade jag mitt sätt att se på det. Detta var två personer som jag verkligen tyckte om och som jag unnar kärlek och ett lyckligt förhållande. Och så hittade de varandra, Jag kunde inte önska någon en bättre pojk/flivkvänn. Så efter ett tag insåg jag att jag ville ha dem kvar i mitt liv och vi har umgåtts ihop alla tre. Det kanske var lite konstigt i början men gav sig själv ganska snart och sen kändes det naturligt. Jag förstår att det kan kännas jobbigt att din vän har gått bakom ryggen på dig och inte varit ärlig men detta har hon nog gjort för att hon inte velat såra dig, även om det såklart är helt fel sätt. Men försök att se det som att båda dessa vänner har hittat en väldigt fin kärlek i varandra. och det betyder inte att det du och din första kärlek hade är mindre unikt eller mindre speciellt. du var ju ändå först, men av någon anledning blev det inte ni. Nu har din vän och förstå kärlek funnit varandra och de förtjänar all lycka om de är så fina som du beskriver.

    Lycka till med dina känslor och jag hoppas att den initiala besvikelsen och känslan av svek kan lägga sig.

    Stor Kram och all kärlek till dig! ❤

    Avatar
    Trådstartaren

    Hej!

    vad skönt att man inte är ensam i att känna såhär.
    Jag har läst vad du har skrivit, och förstår att du valde att förlåta att gå vidare och jag tycker det säger mycket om dig som människa, hur fin du är som kan tänka i dom banorna <3

    Absolut skulle jag kunna förlåta henne, men bara för att jag är förlåtande betyder inte det att jag vill ha henne i mitt liv, och varför inte det? jo för att i mina ögon så gör man inte så mot sina vänner.
    Det hade varit en helt annan sak om hon hade berättat detta för mig, men att gå och träffa någon som betyder väldigt mycket för mig i smyg, i flera månader det går helt och hållet bort för mig.
    ska man göra något så ska man kunna stå för det också – därav min känsla av att hon är död för mig!

    Jag har många fina vänner i mitt liv, får ta vara på dom och försöka bli glad igen.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
2

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.