Gravid och arg

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4
  • Avatar

    Jag mår så dåligt över mitt beteende, hur jag kör över människor, skriker, bråkar, klagar och är bitter. Vet att det inte är okej men jag kan inte kontrollera mina känslor. Ena stunden är jag lugn, vänlig, omtänksam, visar medkänsla, skojar och är väldigt förstående. Precis som jag vill vara, då är jag mig själv. Helt plötsligt från ingenstans är jag förändrad. Då har jag istälet en elak attityd, försöker trigga igång saker, ältar det som varit, skyller ifrån mig, är vass mot andra, pratar om olämpliga saker, är självupptagen och otrevlig. Har gjort mig osams med så många vilket ger ännu mer ångest. Jag skäms eftersom jag vet att det inte funkar att bete sig hur som helst.

    Har varit gravid ett antal gånger men det har aldrig varit såhär. Ibland får jag mörka tankar om att jag gör fel, att jag är en dålig mamma som skaffar fler barn än jag orkar med. Mina barn är det som ger mig styrka i livet, vill mer än något annat att de ska få en bra och trygg uppväxt. Tänker på hur de påverkas av detta. Vet inte vad jag egentligen vill ha sagt men känner att jag behöver få skriva av mig. Ska det verkligen vara såhär? Från vården får jag ingen hjälp, mitt största problem är att jag inte blir tagen på allvar. De tycker att saker och ting fungerar, att läget är under kontroll. Jag hittar inte på det här för att få uppmärksamhet, jag vill bara ta tag i situationen innan det spårar ur.

    Avatar

    Hmm du skriver att du inte känner igen det från tidigare gravitet… och att du inte får någon hjälp av vården…

    Jag är nyfiken vad har du försökt få för hjälp från vården?

    Jag läser in att du är osäker på om du gör rätt att skaffa ett barn till? Vad är orsaken till din osäkerhet?

    Jag prenumenerar på tråden så jag väntar på ditt svar

    Avatar
    Trådstartaren

    Hmm du skriver att du inte känner igen det från tidigare gravitet… och att du inte får någon hjälp av vården… Jag är nyfiken vad har du försökt få för hjälp från vården? Jag läser in att du är osäker på om du gör rätt att skaffa ett barn till? Vad är orsaken till din osäkerhet? Jag prenumenerar på tråden så jag väntar på ditt svar

    Har aldrig mått såhär dåligt under mina tidigare graviditeter. Har en pågående psykologkontakt. Jag tvivlar på om jag verkligen kommer att orka med allt det här. Har flera diagnoser och har haft dessa problem sedan jag själv var barn.

    Avatar

    Hmm har du någon koll på vad som är annorlunda den här gången? Något i miljön? Ny medicin? Dåligt förhållande? Ekonomi? Flytt? Nytt Jobb? Arbetslös?

    Avatar
    Trådstartaren

    Det är så mycket med allting. Har inte ätit medicin på länge pga. mina graviditeter. Har ersättning från Försäkringskassan och är just nu mammaledig. Min man mår själv dåligt vilket gör att vi har en stor förståelse för varandra. Har haft det struligt tidigare i livet och det påverkar även ekonomin. Vi bor ute på landet och ibland känner jag att det är för avsides, det blir krångligt att få ihop vardagen när man måste åka fram och tillbaka. Samtidigt trivs jag ute på landet så det är både och det där.

    Det är jobbigt att pendla i humör hela tiden, minsta grej så tänder jag till och blir arg. Vad som är skillnad nu mot tidigare gånger vet jag faktiskt inte.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
4

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.