Hem > Forum > Ensamhet > Ensamt o hopplöst

Ensamt o hopplöst

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Har efter ett helt liv blivit lämnad av min man för en annan kvinna. Jag hade ingen aning utan fick en chock när han en dag valde att inte komma hem från jobbet – det var så jag fick veta. Efter ett par veckor brann vårat hus där jag var ensam hemma o fick inte med mig mer än kläderna jag hade på kroppen. Har mått så dåligt att jag ett par gånger har försökt avsluta mitt liv -senast i tisdags. Detta har gjort att min familj tycker att det är så jobbigt att jag inte mår bra så de har valt att bryta med mig-nu ska jag sitta själv hela julen efter att ett helt liv funnits till för min familj o i stort levt för att de skulle ha det bra. Känns helt hopplöst och jag hoppas att inte de svarta tankarna tar över nu i jul som de gjort innan. Har kommit till en punkt i livet då jag inte ser varken utväg eller framtid – någon som har tips ?

    Avatar

    Hej kära du! Vilken tuff period du går igenom just nu 😢❤️ Att dina nära och kära valt att bryta med dig när du behöver dem som mest kan jag inte ens försöka förstå! Jag önskar jag hade några mirakeltips till dig, men det enda jag har är att det faktiskt kommer bli bättre. Under julen känner den som redan känner sig ensam tusen gånger mer ensam, jag känner också mig ensam. Jag hoppas verkligen att de mörka tankarna inte tar tag i dig och att du snart kan börja se en vändning på allt! Försök se denna period som en prövning, att du kommer komma ut som en helt ny människa som är stark och en riktig kämpe!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.