Hem > Forum > Ensamhet > Gift arbetslös och ensam

Gift arbetslös och ensam

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
9
  • Avatar

    Blev av med arbete jag ej trivdes med och tillbringar nu tiden hemma med att sova, leva med tystlåten man och två barn som är mkt fästa vid sin mamma. Känner ingen energi längre, känns som barnen är det enda. Bor i hus som behöver säljas och med man som bara knappt är min vän längre. Tiden känns så tyst för mig.. jag har åldrats, gått upp i vikt, och allt känns tungt och svårt att ta tag i. Känner enorm ensamhet i relationen, även när jag arbetade. Behöver skiljas av skäl jag inte vågar säga rätt ut för då blir han så ledsen. Men känns som jag drunknar och mår dåligt. Han tror bara jag är deprimerad och så även en terapeut vi pratat med. Tycker vi ska kämpa. Då blir jag svarta fåret, som vill annat. Som längtar efter annan relation och att känna lust och åtrå igen.. är det fel att vilja ha mer?

    Avatar

    Blev av med arbete jag ej trivdes med och tillbringar nu tiden hemma med att sova, leva med tystlåten man och två barn som är mkt fästa vid sin mamma. Känner ingen energi längre, känns som barnen är det enda. Bor i hus som behöver säljas och med man som bara knappt är min vän längre. Tiden känns så tyst för mig.. jag har åldrats, gått upp i vikt, och allt känns tungt och svårt att ta tag i. Känner enorm ensamhet i relationen, även när jag arbetade. Behöver skiljas av skäl jag inte vågar säga rätt ut för då blir han så ledsen. Men känns som jag drunknar och mår dåligt. Han tror bara jag är deprimerad och så även en terapeut vi pratat med. Tycker vi ska kämpa. Då blir jag svarta fåret, som vill annat. Som längtar efter annan relation och att känna lust och åtrå igen.. är det fel att vilja ha mer?

    Hmmm

    vad kan du göra bara för dig själv? som får dig att må bättre – för du måste börja ta hand om dig själv innan du kan få ork att ta stora beslut. Det känns som du är inne i ett skede då du står på tröskeln till stora förändringar i ditt liv. Det du inte vill säga för att han blir ledsen kanske får er båda in i en process av uppvaknade och förändring till det bättre.För att genom att inte berätta om dina tankar tar du energi från dig själv eftersom du måste hela tiden passa dina ord.

    NEJ det är inget fel att sakna ömhet och omsorg och passion –

    Avatar
    Trådstartaren

    Tack för enormt kloka råd! Jag har anmält mg till kurs nu till våren som jag hoppas kan lyfta tungsinnet lite.. 🙂 En dag i taget..

    Avatar

    Vad roligt att läsa att du börjar göra saker för dig själv. Skriv gärna och rapportera i den här tråden så jag får veta hur det går // Kram

    Avatar

    Hej där!

    Det verkar som att ni redan fått ett bra svar men jag ville ändå skriva.
    Du ska definitivt inte vara rädd för att berätta eller visa vad du vill, för du ska inte förbli olycklig pga någon annan.

    Att bryta när man har barn är kanske inte det bästa alltid så man måste ändå ha i huvudet vad som är bäst för barnens skull.
    Men glöm inte tänka på ditt eget välmående, så försök att ta reda på om detta är något du vill kämpa på för att få en förändring eller om du vill lämna relationen.

    Det kan ju vara så att du är i en tillfällig depression och bör därför ta det försiktigt så att du inte tar några förhastade beslut. Men du verkar rätt säker på vad du känner.

    Lycka till!

    Avatar

    Hej där i stugan! Om du vill skiljas och inte göra din man väldigt ledsen.. Så kanske du kan bygga upp det steg efter steg om du förstår? liksom förbereda honom lite lättsamt att du vill skiljas. Med tiden kanske han kan ta det lite mer lättsamt om han är förbered. Ta hand om er!. Du får gärna återkomma med svar, så kanske vi kan hjälpas åt. 🙂

    Avatar
    Trådstartaren

    Hej där i stugan! Om du vill skiljas och inte göra din man väldigt ledsen.. Så kanske du kan bygga upp det steg efter steg om du förstår? liksom förbereda honom lite lättsamt att du vill skiljas. Med tiden kanske han kan ta det lite mer lättsamt om han är förbered. Ta hand om er!. Du får gärna återkomma med svar, så kanske vi kan hjälpas åt. 🙂

     

    Jag vet bara inte hur man avslutar en 11-årig relation (med två barn) på ett lättsamt sätt. Nu har jag istället fått höra att han känt sig försummad och att jag aldrig tar i honom osv. Jag vill ju inte inge falskt hopp, samtidigt är jag arbetslös just nu så ett eget bytt boende blir svårt att ordna.. plus att jag känner mig svag psykiskt.. Just idag har jag ingen aning hur jag ska säga nåt till min känslige make.. om han känner sig sårad och ledsen, kommer det bli surt och dålig stämning både för barnen och mig.. det är allt eller inget för honom liksom..

    Avatar

    Jag vet bara inte hur man avslutar en 11-årig relation (med två barn) på ett lättsamt sätt. Nu har jag istället fått höra att han känt sig försummad och att jag aldrig tar i honom osv. Jag vill ju inte inge falskt hopp, samtidigt är jag arbetslös just nu så ett eget bytt boende blir svårt att ordna.. plus att jag känner mig svag psykiskt.. Just idag har jag ingen aning hur jag ska säga nåt till min känslige make.. om han känner sig sårad och ledsen, kommer det bli surt och dålig stämning både för barnen och mig.. det är allt eller inget för honom liksom..

    Tro mig du kan inte avsluta ett 11 årigt förhållande snyggt – Han använder ju redan maktgrepp för att försöka ge dig dåligt samvete. Jag tycker att du ska hålla dig till din plan för att bygga upp dig själv tills du kan ta stormen – för när du blir starkare så har du tänkt och diskuterat saken fram och tillbaka tills du byggt upp kunskap och självkänsla. Det kommer aldrig bli lätt att skiljas från en människa man älskat men känner att man vill  skiljas ifrån.

    Sedan är det inte skilsmässa det som är rätt för dig. Kanske det kan dina problem lösas med att du får ställa ett ultimatum och din man har mer känslor för dig än för alkoholen. Då kanske han börjar resan mot er gemensamma nykterhet. För missbruk hos en betyder nästan alltid medmissbruk/möjliggörande av en annan. Det krävs mycket styrka oavsett vilken lösning du väljer att strida för.

    //KRAM

    Avatar
    Trådstartaren

    Tro mig du kan inte avsluta ett 11 årigt förhållande snyggt – Han använder ju redan maktgrepp för att försöka ge dig dåligt samvete. Jag tycker att du ska hålla dig till din plan för att bygga upp dig själv tills du kan ta stormen – för när du blir starkare så har du tänkt och diskuterat saken fram och tillbaka tills du byggt upp kunskap och självkänsla. Det kommer aldrig bli lätt att skiljas från en människa man älskat men känner att man vill skiljas ifrån. Sedan är det inte skilsmässa det som är rätt för dig. Kanske det kan dina problem lösas med att du får ställa ett ultimatum och din man har mer känslor för dig än för alkoholen. Då kanske han börjar resan mot er gemensamma nykterhet. För missbruk hos en betyder nästan alltid medmissbruk/möjliggörande av en annan. Det krävs mycket styrka oavsett vilken lösning du väljer att strida för. //KRAM

     

    Oj, ditt svar kändes rätt i början men det här med alkohol gäller inte mitt liv 🙂 för min man har inga sådana problem alls.. Men jag tackar för råden du ger i början för ja, på sätt och vis känner jag väl lite att jag är för ”svag” just nu för att ta stormen..

    Avatar

    Hej

    Ser att tråden är äldre. Men är nyfiken hur det har gått för dig. Jag har i stort sett gjort samma resa. Jag   levde i ett dött förhållande som jag valde att avsluta och även om det har varit riktigt jobbigt ångrar jag inte det en dag.

    Det ändå jag ångrar nu var att ge mig in i ett nytt förhållande lite för snabbt. Jag älskar den nya och vi har det jättebra tillsammans men jag har börjat känna mig ensam i förhållandet då det känns som om jag ger 110% men får bara 80%.

     

    Jag hoppas du hittat en lösning och att du mår mycket bättre

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
9

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.