Hem > Forum > Relationer > Jag ältar vad han har sagt

Jag ältar vad han har sagt

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1
  • Avatar

    Jag har ett problem med min kille… han har en tendens att säga okänsliga saker och jag är väldigt känslig. Men även om jag vågar säga ifrån känns det som att hans ursäkter inte är rätt sak att säga..? Det bara hänger kvar, som när han ifrågasatte min sexualitet bara för att jag var bra på en sorts sexposition… eller som när han sa att han inte är attraherad av transkvinnor. Han har även sagt att han inte vill ha med mensblod att göra, och att sticka sin penis i det bara vore ”…blech”. Han ber om ursäkt varje gång men jag kan liksom inte släppa det. Han bara tänker inte efter… jag mår jättedåligt av det. Han vill så väl och säger varje gång ”det var dumt, jag vet inte varför jag sa det”. Liksom…. hur många gånger kan han säga det innan det inte funkar längre? Vet inte vad jag ska göra

    Avatar

    Du har rätt att bli sårad när han säger saker som sårar dig. Om han inte har illa intention och all välmening är det enklare att förlåta trots det påverkar dig, påverkar det dig för mycket bör du se över relationens värde så det inte får dig må sämre. Samtala med honom om hur hans ord påverkar dig, hur du kan fortsätta tänka på det och att det sårar dig. När han säger något dumt utan att mena illa, för att han är klumpig, kanske ni kan komma överens om sätt ni kan tillsammans lösa det för att båda må bra vid en sådan situation och du slippa gå runt och tänka på hans ord ensam.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
1

Du måste vara inloggad för att svara på denna tråd.